Hoppa till innehåll

soldsimon

Recommended Posts

ska skaffa mig en strävhårig vorsteh nu i maj/juni det blir den första jakthunden jag haft  dock inte den första hunden. tänkte höra om lite bra tips  i början med inlärning och liknande har tänkt att lära den stöta hare och lite eftersök förutom fågeljakten.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett stående tips är Anders Landins böcker/CD där får du se och lära hur man kan lyckas. Ta kontakt med vorstehklubben i din region så har de förmodligen en del aktiviter, en del av dem har träningsgrupper som hjälps åt.

Vars bor du ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett stående tips är Anders Landins böcker/CD där får du se och lära hur man kan lyckas. Ta kontakt med vorstehklubben i din region så har de förmodligen en del aktiviter, en del av dem har träningsgrupper som hjälps åt.

Vars bor du ?

okej jo jag har laddat ner nån bok på internet som han har skrivit.

jag bor i mora så det blir väl mellan svenska vorstehklubben man får söka sig till 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Surfa runt här på forumet också. Det finns rätt många trådar som behandlar det du frågar efter. Det är ganska mycket att tänka på när man skaffar sin första jakthund nämligen. Men sedan om du inte hittar vad du söker så är det bara att ösa på med frågor.

Annars håller jag med strävhår, i hans båda svar :) Får man fråga var du tar den skäggiga hunden ifrån? Om du inte vill svara öppet så kan du slänga iväg ett PM.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Surfa runt här på forumet också. Det finns rätt många trådar som behandlar det du frågar efter. Det är ganska mycket att tänka på när man skaffar sin första jakthund nämligen. Men sedan om du inte hittar vad du söker så är det bara att ösa på med frågor.

Annars håller jag med strävhår, i hans båda svar :) Får man fråga var du tar den skäggiga hunden ifrån? Om du inte vill svara öppet så kan du slänga iväg ett PM.

joo jag har kollar runt lite här också intressant att sitta och läsa tror jag har läst på varenda internet sida men alltid roligt om man kan få nåt tips. :) 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En sak som du säkert vet är ju att vorsteh är en aktiv hund och därmed bör du ha bra ledarskap och aktivera hunden!

Så jag skickar detta till dig och lycka till med en fantastisk hund(kh vorsteh är bäst :smile: )

detta menade jag;

Se till att du går ut genom dörren först,sen hunden på kommando, hunden hoppar in i bilen först när du säger till mm.

Var en ledare!

Som sagt lycka till!

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart du ska ha en V.kh.eller str.skitsamma(personligen håller jag mig numera till kh.)nu har du skaffat dig SYSSELSÄTTNING ett antal år framöver! :biggrin:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var försiktig med bocktroféer och sånt.. På något sätt lyckades 6mån str. Vorstehn edda komma åt skallar från hylla i ansiktshöjd. Första 2 bockarna = bara hornen kvar ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ska du använda den som en riktig vorsteh? isf är du välkommen att höra av dig om du vill jaga med den.

 

väl mött

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...