Publicerat Mars 5, 201313 yr Detta är en populär post. Hade ett rätt svårt åteleftersök i kväll som blev jävligt enkelt och smidigt. Kompisen ringde. Han hade skjutit på en liten gris i en flock med grisar i alla storlekar. Grisarna hade kommit ut framför kojan men i fel vind. Han såg att de nog var på väg att sticka. Tog sikte på den minsta i grisen. Han hade den perfekt i sida men när han trycker så ser han att den vänder exakt samtidigt. Han hittar nån liten muskelbit och en bloddroppe. Han hade sin hund med i bilen men förstod att den inte skulle reda ut detta med ett helt gäng grisar som varit framme. När jag var på plats så försökte vi spåra med Lina. Hon tog ju givetvis spår men vi hittade inget som tydde på att vi var rätt så jag började om. Slog ett par ringar runt utan att hitta något. Började om men efter 100m så släppte jag. Vet ju att hon aldrig brukar ta fel gris. Vi står kvar och tittar på pejlen. Gick inte alls så fort som det brukar men hon rinner iväg en bit. Går över en väg 800m bort och går parallellt med vägen 50m ifrån en bit innan hon har tillbaka igen. Ser att det blir stopp 1,2km från oss men vi hör ingenting. Vi tar bilen och kör dit. Stannar lite innan och lyssnar, fullt ståndskall. Vi ställer bilen och går närmare. Står bara 50m från vägen men är riktigt skrapföre så man tror ju det blir svårt. Men när jag är mitt för så lyser jag mot Lina och då börjar hon ligga på hårdare och grisen börjar låta lite stressad. Så jag kliver in och då håller hon den bitvis. Kan avliva den enkelt. Var en ca 20kg gris och skottet hade tagit i låret och bakkant på buken. Tror det gått längsmed grisen precis när den vände. Som vanligt gjorde Lina precis det hon skulle. Jag var väldigt tveksam till att vi skulle fixa det men hon gjorde det så enkelt för oss. Var i stort sett bara att gå och hämta grisen.