Publicerat Mars 8, 201313 yr Efter att ha postat några inlägg här så känns det näst intill oartigt att inte ha presenterat sig.Sent folk kommer fint heter det väl... När jag inte irrar runt på diverse jaktforum så går jag under namnet Jon. Inget beröm ska tillskrivas mig ifråga om mitt namn , den goda smaken är mina föräldrars. Jakt är mitt allt överskuggande intresse och har så varit sen jag var 11 år. Jag bor och jagar i Vindeln som ligger i Västerbotten , mellan Umeå och Lycksele. Jag är en jaktlig allätare men om jag ska generalisera så är jag mer småviltjägare än älgjägare. På senare tid har jag insett att jakt inte bara är att jaga utan även inbegriper att försvara, förklara samt göra jakten bättre för kommande generationer. Kanske har detta att göra med mina två döttrar , som för övrigt verkar ha ärvt sin fars kärlek till att vistas i skog och mark. När jag inte jagar så gillar jag att påta i trädgården , lyssna på musik och fixa med huset. Eller gillar och gillar, man måste och då kan man ju lika gärna gilla läget. Men det där med trädgården och musiken är sant! Annars försöker jag leva så okomplicerat som möjligt. Det är tiden ute som räknas och om nått fönster får stå oomkittat ett tag så kan jag faktiskt leva med det. Det här forumet har jag genant nog hittat först på senare tid. Jag har spenderat en hel del tid på Robsoft och gör så fortfarande men då detta är "SJF`s forum" så känns det naturlig att spendera mer tid här. Min röda tråd då det gäller jakt är att inte stå stilla. Jag vill lära mig mer och bli bättre hela tiden. Har man inte den drivkraften blir saker tråkiga , tycker jag. //