Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem med RCBS våg

Featured Replies

Publicerat

Hej jag har nyligen bytt våg har kört med lee's stirriga skapelse ett tag men blev trött på den.

Köpte en RCBS 5-0-2 men jag blir galen på den.. jag nollar den väger en laddning därefter är nollningen helt fel och armen pekar under eller över.. får den ej till att fungera korrekt, suttit många timmar och försökt med olika underlag. Jag har tvättar den och blåst rent den prövat i olika rum men inget tycks fungera.

Är vågen defekt tro eller ska jag pröva något annat?

Publicerat

Hej jag har nyligen bytt våg har kört med lee's stirriga skapelse ett tag men blev trött på den.

Köpte en RCBS 5-0-2 men jag blir galen på den.. jag nollar den väger en laddning därefter är nollningen helt fel och armen pekar under eller över.. får den ej till att fungera korrekt, suttit många timmar och försökt med olika underlag. Jag har tvättar den och blåst rent den prövat i olika rum men inget tycks fungera.

det låter inte bra.

har du någon elektrisk utrustning nära som kan störa, magnet av nått slag?

Publicerat

Testa den med en vikt tex en kula eller att bara lyfta av och på skålen med krut, viktigare att den visar rätt där än på nollan

Publicerat

Ha du skruvat upp grejen som håller i krutskålen? Där i ligget kulor. NU skadu vara riktigt försiktig för där i finns korn stora som mindre krutkorn! kolla att det inte är vatten skit eller något där i. jag hade olja där i ;) 

Publicerat

och spåren är rena?

Publicerat
  • Författare

Testa den med en vikt tex en kula eller att bara lyfta av och på skålen med krut, viktigare att den visar rätt där än på nollan

Har prövat och den visar ok där direkt efter nollning men ifall jag börjar pilla på inställningarna och prövar igen så går den +-1-3 grain

Ha du skruvat upp grejen som håller i krutskålen? Där i ligget kulor. NU skadu vara riktigt försiktig för där i finns korn stora som mindre krutkorn! kolla att det inte är vatten skit eller något där i. jag hade olja där i ;)

Har kollat där såg ok ut.

och spåren är rena?

Ja rengjorda och blåsta från damm

Publicerat
  • Författare

det låter inte bra.

har du någon elektrisk utrustning nära som kan störa, magnet av nått slag?

Nja datorn står i samma rum och har även glödlampor av energi typ vid bänken. Har prövat att stänga av dom, och även att gå och pröva i ett rum helt utan någon elektronik och eller drag.

Publicerat

Jag förstår inte riktigt ändå. Om du nollar den perfekt lägger en vikt på och tar bort vikten är nollningen åt fanders då?

Publicerat
  • Författare

Jag förstår inte riktigt ändå. Om du nollar den perfekt lägger en vikt på och tar bort vikten är nollningen åt fanders då?

Ja

Publicerat

Svårt ,

men om du nollar den o petar till på vågen så är den alltså inte nollad längre?

Publicerat

måste ju vara något snett i spåren som hoppar på fel varje gång du lägger vikt i.

Publicerat
  • Författare

Svårt ,

men om du nollar den o petar till på vågen så är den alltså inte nollad längre?

Ja, blir frustrerad har skickat ett mail till rcbs USA men dom är väl lediga nu.

måste ju vara något snett i spåren som hoppar på fel varje gång du lägger vikt i.

Nja.. ibland så flyttar nollan sig när jag bara petar lite på justeringarna utan att lägga någon vikt i skålen.

Ska man maila Classic som är importör till RCBS eller RCBS själva..?

Publicerat

Har Du testat att ställa vågen på nåt annat ställe - t ex mitt på ett helt rent köksbord? Tänkte att det kan vara drag, magnetfält från högtalare eller laddadapter el dylikt som påverkat?

Publicerat

Ja, blir frustrerad har skickat ett mail till rcbs USA men dom är väl lediga nu.

Nja.. ibland så flyttar nollan sig när jag bara petar lite på justeringarna utan att lägga någon vikt i skålen.

Maila direkt till RCBS är mitt tips
  • 1 year later...
Publicerat

Maila direkt till RCBS är mitt tips

Hur löste det sig för dig? Skickade RCBS en ny våg åt dig eller.