Publicerat Mars 10, 201313 yr Vad tycker ni om Vårfågeljakten på Åland? Borde denna tradition vara kvar eller inte? Jag som åläning har redan tröttnat på att vänta! Och då vet vi inte om det blir någon jakt än! Vad tycker ni? Ska det bli jakt eller inte. Ganska mycket som pratar emot... står i skogen på kråkjakt tills det blir mörkt och är sysslolös och tänkte höra om synpunkterna från svenska sidan.
Publicerat Mars 10, 201313 yr Vi är nog mest deprimerade över våran egna uteblivna vårjakt på sjöfågel För egen del jagar jag inte vid kusten och således är det gäss som gäller på vårkanten vilket kräver att dom ställer till besvär, som tur är så är flyttande gäss experter på att ställa till besvär.
Publicerat Mars 10, 201313 yr Klart vi hoppas att den blir kvar men tyvärr så går förbudsivern som en röd tråd genom det svenska jaktsamhället ivrigt drivet från EU så vi är ganska luttrade,för inte så värst många år sen kunde vi jaga betydligt fler andarter än vad som är tillåtet idag. /Mike
Publicerat Mars 10, 201313 yr Författare Kommer nog fara ut och skjuta trut bara för att känna den där känslan en sista gång om det inte blir mer vårjakt :'(
Publicerat April 1, 201313 yr de vart jakt även iår! så jävla glad! bara isen sku gå så man sku få far ut å rust skåror
Publicerat April 9, 201313 yr Dagarna går lååångsamt framåt. Hinner ju göra båten iskick iaf Men nu till saken. Har för mig att jag såg här för något år sedan en tråd om vilka holmar som var allmänningar? Om inte så undrar jag vilka det finns? Vet om Resningarna och Sundskärs arkipelagen. Finns det flera? I huvudsak vid Mariehamn? //Mvh!
Publicerat Maj 2, 201312 yr Var det någon som var ut i går då? Såg på landskapets sida att det var en del fåglar skjutna...
Publicerat Maj 2, 201312 yr Grattis. Hoppas det finns några kvar att skjuta när jag har passligt att fara ut.
Publicerat Maj 2, 201312 yr Författare Ordentligt med fågel här vid mig så! Norra Hammarland precis bredvid finbofjärden.