Publicerat Mars 10, 201313 yr Har en räv hos min mormor och morfar. Totalt orädd. Ser fin ut i pälsen, ingen skabb som jag kan se. Kunde gå mot den och hade den på 5 meter ikväll när jag var där. Är detta vanligt eller kan den vara sjuk? Har aldrig sett något sånt. Här kommer en bild från ikväll.(dålig kvalite)
Publicerat Mars 10, 201313 yr Min farfar hade en tam räv när jag var mindre, utan egentlig matning så kom den och la sig ett par meter ifrån oss när vi satt ute och fikade.
Publicerat Mars 10, 201313 yr När jag stod och högg is för att få bort vedklyven kom det än på 30m. Nog blir man arg när sånt händer. Borde ha bössa hela tiden som folket i alaska
Publicerat Mars 10, 201313 yr Behöver inte vara sjuk, håll lite avstånd till den dock, rävar är vilda djur och börjar folk pyssla för mycket med den kommer någon att bli biten.
Publicerat Mars 10, 201313 yr Tror inte heller det är något fel på räven, däremot har den nog blivit matad av någon då lärt sig att männsikor=mat.
Publicerat Mars 11, 201313 yr Du skulle sprungit ikapp den och visat att du är en man. Och det gör han genom att.....? Det enda riktiga hade varit att isåfall skjuta honom, snabbt och förhoppningsvis relativt smärtfritt. Dessutom det enda jaktetiska rätta enligt mig
Publicerat Mars 11, 201313 yr Tänkte nog främst för att skrämma den... blev kanske att låta lite fel ser jag nu haha ^^
Publicerat Mars 11, 201313 yr Tänkte nog främst för att skrämma den... blev kanske att låta lite fel ser jag nu haha ^^ Aha, du tänkte alltså slå dig på bröstet och säga A AA AAAA som Tarsan =)
Publicerat Mars 11, 201313 yr Haha njaa men jag tycker man tjänar på att skrämma den så den inte käkar någons katt.
Publicerat Mars 11, 201313 yr Författare Är det i större bebyggelse är snackar vi ren landsbygd där räven är? Landsbygd är det.
Publicerat Mars 14, 201313 yr Författare Blir att åka bort imorgon och kolla om den kommer fram. Var framme idag mitt på dagen när de skulle hämta posten
Publicerat Mars 14, 201313 yr Varit med om liknande flera gånger då obetänksamma människor matar ungrävar. De blir allt järvare och kan till slut bli ett riktigt gissel. Jag höll på att fånga en i ett fisknät. (Som hängde på väggen) Den räven tuggade sönder vattenslangen och ett par gummistövlar. Hos grannen var den inne i köket och skrämde slag på tanten som lagade mat! Detta var uppe i Jämtlad och som ni säkert vet är det skjutljust hela natten...
Publicerat Mars 14, 201313 yr Författare Ja det verkar vara en ungräv detta också som säkert har blivit serverad med mat någonstans.
Publicerat Mars 14, 201313 yr Min dotter har en totalt knäpp räv som stryker runt husen, idag var hon ute med två barn och lekte på gården, räven stod ute på lägdan intill och tittade på. Den räven vet inte hur farligt den lever, enda anledningen till att den fortfarande springer omkring är svårigheten att lämna en 2åring och en 2mån bebis ensamma ute medans mamma hämtar bössan
Publicerat Mars 14, 201313 yr Min dotter har en totalt knäpp räv som stryker runt husen, idag var hon ute med två barn och lekte på gården, räven stod ute på lägdan intill och tittade på. Den räven vet inte hur farligt den lever, enda anledningen till att den fortfarande springer omkring är svårigheten att lämna en 2åring och en 2mån bebis ensamma ute medans mamma hämtar bössan barnvagnar är bra gömställe för en bössa