Publicerat Juli 30, 200619 yr Har halv panik här.........i min inte så vilda fantasi så tänkte jag att om jag beställer hylsor från smartreloader. com så hinner jag att få hem dessa och ladda upp det som behövs till årets säsong.....döm om min förvåning när alla remingtons hylsor är restade (tillfälligt slut i lager) hos smartreloader...... Någon som vet var jag kan hitta hylsor till vettiga priser......samt att få hem dem inom en rimlig tidsrymd (jag vet att Normas hylsor finns att tillgå men jag anser att skillnaden i pris inte väger upp för skillnaden i kvalitet) så tips om Remington, R&P eller dylika budgethylsor tages emot tacksamt. Hog Ps. Ska iväg på björnjakt 28 aug och vill ju gärna kunna fylla upp magasinet innan nalle visar sitt tryne framför bössan. Ps II. Vad använder ni för kulutslagare/dragare till 375-hylsor......min utslagare mosar hylsan iochmed det marginella hylsbröstet (och då är de ändå inte crimpade), jag gav det tre försök men det går j****r i mig inte hur jag än försöker. Hog
Publicerat Juli 30, 200619 yr Odal i uppsala säljer ut 375 hh ammo, dock färdigladdad, tror det var Norma med txp kula... 500:- paketet/20 pilar
Publicerat Juli 30, 200619 yr Författare Tack men nej tack! Torsbo säljer 20 remingtonbumpor för 470 riksdaler.....förvisso inte ngn premiumkula med vad fan......måste ju ösa iväg ett gäng på banan med.....så därför är det hylsor som är intressant......helst 100st/pkt. Kulor har jag ganska gott om, och krut har jag betydligt mer än vad jag får, men med 375:an i skåpet (kan man ha den i skåpet och göra åt krut :-) menar ju inte så men ni förstår nog ändå :-* så går ju krutet åt fortare än kulorna.......iaf om jag jämför med trotjänaren i 6,5 ;D
Publicerat Juli 31, 200619 yr Hogkiller, har du totalpanik så kan du få en näve tvågångsskjutna hylsor av mig. Hör av dig på magnumen@spray.se
Publicerat Juli 31, 200619 yr Hej, Har du ringt vapex och kollat med dem? De tycker jag brukar ha bra priser men vet inte om det är bra för just .375H&H och vet inte hur det ser ut i lager... De har: 040-420323, www.vapex.se Lycka till! mvh Dard
Publicerat Juli 31, 200619 yr Författare Vapex.......det kunde jag ju räknat ut med arslet och en kritbit.......tillfälligt hjärnstillestånd åberopas!! Tack för alla svar! Men jag tar tacksamt emot de allmosor som erbjudits......det lär gå åt en del hylsor till alla träffbildstester som skall göras innan, under och efter säsongen. Har för tillfället 4 olika kulor som skall testas och 2 till beställda. Multus sanguit fluit. (Mycket blod skall flyta) Hog
Publicerat Augusti 1, 200619 yr Författare Jag insåg precis nu när jag läste senaste postningen att det är ju midway jag pratat om från början........smartreloader har ju inga hylsor att tala om. Så det kan bli!! :-[