Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Överaskningar från NVR

Featured Replies

Publicerat

Fick höra i lördags av en kompis som är polis att han hade en påse med lite "eftersöksgrejer" till mig på sitt kontor.Jaha tänkte jag då får jag väl åka in och hämta den, hör för övrigt inte hört ett skit om dom där grejerna officiellt och brukar inte hämta dom på den stationen.

Det var dom efterlängtade reflexkläderna som jag väntat på i ett år nu, lampor och dekaler som jag också skulle få har jag dock inte sett röken av, däremot fick jag röda facklor, när började vi använda sådant inom NVR? Är det någon annan som fått sådana och kanske t om vet hur och när dom ska användas?

Publicerat

Bättre sent än aldrig. :thumbsup:

Publicerat

Fick höra i lördags av en kompis som är polis att han hade en påse med lite "eftersöksgrejer" till mig på sitt kontor.Jaha tänkte jag då får jag väl åka in och hämta den, hör för övrigt inte hört ett skit om dom där grejerna officiellt och brukar inte hämta dom på den stationen.

Det var dom efterlängtade reflexkläderna som jag väntat på i ett år nu, lampor och dekaler som jag också skulle få har jag dock inte sett röken av, däremot fick jag röda facklor, när började vi använda sådant inom NVR? Är det någon annan som fått sådana och kanske t om vet hur och när dom ska användas?

Min gissning angående dom röda facklorna är att dem skall användas i anslutning vid spårarbete kring trafikerade vägar :thumbsup: eller skämtåsido..på flygplatsen :woot:

Publicerat

På Nyårsafton!!

Publicerat
  • Författare

Bättre sent än aldrig. :thumbsup:

Jo, nu är bara frågan om jag måste vänta ett år till innan resten kommer eller ifall dom har hamnat i aldrig-kategorin :)

Min gissning angående dom röda facklorna är att dem skall användas i anslutning vid spårarbete kring trafikerade vägar :thumbsup: eller skämtåsido..på flygplatsen :woot:

Troligen ja, men vore kanske bättre att skicka med den gula saftblandaren som vad jag förstått ska ingå i standardutrustningen istället för något som har en mycket begränsad tid och som vi inte fått någon information om hur vi ska använda.

På Nyårsafton!!

Ja perfekt, nyårssmällarna klara då :P

Publicerat

De röda facklorna är tänkta att lägga på vägbanan som varning för hinder på väg.

//Lasse

Publicerat

Rum, polisen, hemliga påsar, tja det är sällan som de tre sakerna brukar generera något som är bra, men i ditt fall var det ju så. Bra får man säga./Christian

Publicerat

Jo, nu är bara frågan om jag måste vänta ett år till innan resten kommer eller ifall dom har hamnat i aldrig-kategorin :)

Ja, det är väl bara att invänta o se när nästa paket kommer. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

De röda facklorna är tänkta att lägga på vägbanan som varning för hinder på väg.

//Lasse

Tackar, var som jag misstänkte då.

Rum, polisen, hemliga påsar, tja det är sällan som de tre sakerna brukar generera något som är bra, men i ditt fall var det ju så. Bra får man säga./Christian

Och informationen kommer dessutom genom att jag av en händelse springer in i en kompis som råkar jobba på den stationen på en plats jag ofta besöker den dagen...

Ja, det är väl bara att invänta o se när nästa paket kommer. :thumbsup:

Ja det kommer väl lagom till jag kommer hem från K3 :)

Publicerat

Några röda facklor är inget som vi får ut eller fått utbildning om. Så där hade du nog lite tur :wink:

De ska användas som sagt för hinder på väg.

Typ om älgen ligger på vägen antar jag ?

Spar dom tills de verkligen behövs, tveksamt om du får ut några fler...

Publicerat
  • Författare

Jag tänker om älgen, en kvaddad bil eller något står illa till på vägen så kanske märka upp dom yttre "hörnen" på hindret.

Blev minst sagt lite förvånad då jag drog upp dom ur påsen, dom ligger i rektangulära kartonger så trodde först det var dekalerna och undrade varför dom var så tunga. 20 min brinntid ska det vara på dom så lär ju vara i väntan på polisbilen eller ngt dom ska användas, har en 100sträcka med vajerräcken och bitvis enfiligt på området kan det vara den dom haft i åtanke tro? Annars är det små slingriga 70-vägar.

Hursom helt klart intressanta paket man får ibland :P

Publicerat

Jag tänker om älgen, en kvaddad bil eller något står illa till på vägen så kanske märka upp dom yttre "hörnen" på hindret.

Blev minst sagt lite förvånad då jag drog upp dom ur påsen, dom ligger i rektangulära kartonger så trodde först det var dekalerna och undrade varför dom var så tunga. 20 min brinntid ska det vara på dom så lär ju vara i väntan på polisbilen eller ngt dom ska användas, har en 100sträcka med vajerräcken och bitvis enfiligt på området kan det vara den dom haft i åtanke tro? Annars är det små slingriga 70-vägar.

Hursom helt klart intressanta paket man får ibland :P

Ahh.. det kan va så att de delar ut dyligt vid 1+2 filiga vägar. Jävliga sträckor sånt där... jag skulle inte vilja släppa mitt kräk där i närheten..

Händer titt som tätt att jag får stanna bilen med varnignsblinkers på för att rädda hunden när hon är påväg mot asfalten.

Det går inte på en filssträckorna.... lika lite som det går att vända...

Publicerat

Jag såg ett gäng sådana när jag körde förbi en trafikolycka för någon vecka sedan - det var strösslat med röda facklor.

Publicerat

Var på ,möte för nån vecka sen vi skulle få skyltar,tält pannlampan som ska vara framtagen av polisen bla,,

Vad fick vi ?   =inget o jag är inte förvånad heller   det ska till en upphandling på utrustningen så det lär dröja,,,

Polisen nämde om den Eftersöksjägare som gick åt för nåt år sen o att vi ska vara försiktig på vägarna,, hmm dom kanske ska se till utrustning åt oss i stället för att prata!

Publicerat
  • Författare

Ahh.. det kan va så att de delar ut dyligt vid 1+2 filiga vägar. Jävliga sträckor sånt där... jag skulle inte vilja släppa mitt kräk där i närheten..

Händer titt som tätt att jag får stanna bilen med varnignsblinkers på för att rädda hunden när hon är påväg mot asfalten.

Det går inte på en filssträckorna.... lika lite som det går att vända...

Ja dom är riktigt jävliga, har haft ett uppdrag på en sådan väg, då behövde jag bara spåra i lina men även det var en rätt obehaglig upplevelse då folk inte ens saktar ner då dom ska förbi. Den gången fick jag dessutom spåra 2 km från remsan längsmed vägen innan jag hittade olycksplatsen.

Publicerat

Några röda facklor har vi inte sett röken av i mitt område. Fick bara väskan med reflexprylarna.

Tält paket finns det iaf 4st i området sedan tidigare.

Publicerat

Hej.

Blossen är tänkta att nyttjas när situationen så kräver det, och då för att påkalla högre uppmärksamhet!

Och det har inget att göra väg stukturen,, två + ett eller liknade!

Och jag vill påstå att dessa är oerhört effektiva, iaf när det gäller att sänka farten på förbipasserande..

När dom utdelade blossen är slut så kan man plocka ut flera av resp polismyndighet,dessa ska numera finns på hyllan.

Av det föreskrivs i Fap så är det bara tälten (2st/individ som kommer att gå bort!

Och detta är av rena kostnadsskäl..! dom är på tok för dyra, och är det närmast ett åcker-pris jag hört på länge!

Pannlampa alt handlampa är standard samt 1 roterande ljus och tre magnet skyltar per man.

Blossen: för de myndigheter som har beställt dvs,! så kommer dessa utöver ovan nämnt.

//B

Publicerat

Ja det kommer väl lagom till jag kommer hem från K3 :)

Typ! :thumbsup:

Publicerat

Blossen låter vettigt, vi har dock varken fått info eller sett till några.