Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Utsläppsplatser 2 per län och naturvårdsorganisation

Featured Replies

Publicerat

Det finns 2 utsläppsplatser per varglän. Men hur länge gäller just dessa platser innan man ser över beslut och pekar ut andra platser? Det borde väl vara något som förändras över tid i en adaptiv förvaltning? Så finns någon giltighetstid på dessa beslut innan nya eller för den del samma platser pekas ut igen?

Sen undrar jag om SJF funderat på att överklaga flytten av Junseletiken? Jag tycker SJF bör överklaga och då inte med huvudanledning att stoppa flytt utan huvudanledningen är att kolla rättsligt/juridiskt om SJF räknas som naturvårdsorganisation och kan överklaga likt andra naturvårdsorganisationer med annan agenda fått rätt att överklaga andra beslut om varg.. Eller räknas SJF som part i målet och kan överklaga ändå? Tycker det vore intressant att veta om man juridiskt skiljer på naturvårdsorganisationer som är brukande av naturen och de som främst är betraktare.

Publicerat

Utsläppsplatserna har jag inte koll på, bara att där de släpps ut ska samtycke inhämtas från jakträttshavare och markägare.

När det gäller överklagandet i detta fallet så är det i princip bara samebyn och Naturvårdsverket som kan överklaga. Bara samebyn är i princip "berörd" eftersom det är de som sökt om skyddsjakt. Eftersom vi inte har i våra stadgar att vi ska försöka skydda vargen så lär vi inte få talerätt enligt det komplicerade förhållandet via Århuskonventionen.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.