Publicerat Mars 17, 201313 yr Hur står sig en pipa på 67 cm till nämnda kaliber? Blir jag eller kråkorna gladast?
Publicerat Mars 17, 201313 yr Funkar nog ok i 67cm men längre är alltid bättre i 6,5x55 sedan ger AI egentligen inte så mycket mera om man laddar till samma tryck. Smått fantastiska hastigheter man ser ur AI är säkerligen rejäla övertryck formen på hylsan gör att den maskerar trycktecken väl
Publicerat Mars 25, 201313 yr Författare Ok ok, tack för det. Har läst så mycket jag kommit över om halvsju AI. 284utförande blir det inte, denna rundan iaf. Vad kan man förvänta sig för precision med vanlig 6,5ammo(diamondline) i en pipa för 6,5x55ai? Att det är olika i olika pipor osv vet jag men vad på't ungefär säger ni?
Publicerat Mars 25, 201313 yr Super svårt att säga men de flesta jag läser om som yttrar sig om det har inget negativt att säga om FF laddningar eller att skjuta normal ammo för att erhålla AI hylsor, det går bra för det mesta. Men det är min helt ovetenskapliga notering. /CHristian
Publicerat Mars 25, 201313 yr Författare Ok, nåt liknande jag googlat mig fram till. Verkar som om det är ok för vanlig jakt. hade gärna hört vad någon med 6,5x55ai pipa lyckats med för visst finns det nån