Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ruger 10/22 25-skottsmagasin?

Featured Replies

Publicerat

Har en Ruger 10/22 och är sugen på ett 25-skottsmagasin.

Alla amerikanska sidor verkar ha slut på dessa eftersom jänkarna bunkrar magasin nu när det är tal om 10 skott som maxkapacitet.

Detta verkar Jaktia ha fattat så de tar hutlösa 795:- för ett transparent Buttler Creek magasin. 

Är det någon som vet vart man kan få tag på magasin till ett mer humant pris, och helst Rugers egna BX-25?

Någon som har ett begagnat över?

Denna sidan har varit (Out of Stock)  i några månader nu

http://www.hawktecharms.com/Ruger-Factory-10-22-Magazine-p/rug-bx25.htm

Publicerat

vad bjuder du för ett transparent Buttler Creek magasin. ?

Publicerat
  • Författare

Nytt eller Beg. ?

Stål-läppar?

Har hört att de inte är av allra bästa kvalitet de där Buttler Creek, men man vet ju inte innan man provat själv.

Publicerat

begat med plast läppar

jag har aldrig haft bekymmer med den ..

Publicerat
  • Författare

200:- ? (SEK)

(jag tar frakten naturligtvis, borde gå att skicka som vanligt brev till Sverige va?) 

Publicerat
  • Författare

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Publicerat
  • Författare

Har nu hittat en relativt närbelägen butik som eventuellt får in Rugers egna BX-25 inom några veckor, men de visste inte vad priset skulle landa på.

Blir att leka telefonterrorist och ringa dem varje dag närmsta tiden! haha :smile:  

• 3 weeks later...
Publicerat

Fick du tag i nåt mag ? personligen tror jag att Rugers egna är det man ska ha då jag kollat på Youtube där de verkar ha krångel med Butler Creek !

Publicerat
  • Författare

Fick tag i en brittisk handlare som hade fått in några mag! Beställde i slutet av förra veckan och nu låg paketet i lådan i morse!

Två till mig och två till en polare  :smile:

post-14396-0-30711200-1367831959_thumb.j

Publicerat

Är riktigt sugen på en Ruger 10/22, var inne och klämde på en på XXL tror den gick på ca 4000-4500:-

Hur är precisionen i bössan? Både kort och långt håll...?

Publicerat
  • Författare

Jag har en "Standard Carbine", kostade 3800, prutade ner den till 3500. 

"Take Down" kostar väl runt 4500-5000 vad jag sett, men det har jag ingen användning för. 

Skrev ett svar på den frågan på Facebookgruppen "Jakt"

Kopierar mitt svar

"Allt beror på ammon, olika ammo skjuter olika bra i olika vapen(även olika av samma modell). Med överljudssnabb ammo så sprider min 10 skott något större än en snusdosa på 50 meter, kulorna stöter på turbulens när de går från överljudshastiget till underljud. Med underljudsammo skjuter min bössa 10 skott inom det lilla locket på snusdosan. Men då har jag bara testat 2 olika ammo eftersom handlarna i närheten bara har en sort var typ. Har inte provat med "perfekt" stöd heller

"

Det roliga är ju att man kan customisera bössan i oändlighet, för relativt små pengar. En stock i "Militärt" stuk brukar kosta runt 100 dollar på e-bay, inga stora summor  :smile:

Jag har beställt ett rödpunktssikte nu, för lite "taktiskt" snabbskytte  :wink:

post-14396-0-11760600-1368194315_thumb.j

Publicerat

Låter helt ok, är sugen på take down varianten =) kanske inte jätte nödvändigt, men jäkligt praktiskt och gillar tanken på att kunna ta bössan i ryggsäcken...

Publicerat
  • Författare

Låter helt ok, är sugen på take down varianten =) kanske inte jätte nödvändigt, men jäkligt praktiskt och gillar tanken på att kunna ta bössan i ryggsäcken...

Jo helt klart praktiskt! Hade gärna haft TD också, så kunde man åka motorcykeln ut till jaktmarken när man skulle övningspanga  :smile:

Publicerat

Fick tag i en brittisk handlare som hade fått in några mag! Beställde i slutet av förra veckan och nu låg paketet i lådan i morse!

Två till mig och två till en polare :smile:

Vart beställde du dem och fanns det några kvar? Brorsan vill ha sådana till sin td, beställde dem samtidigt som bössan men magasinen har fortfarande inte dykt upp!
Publicerat

Lillebrorsan har en take down och det är väldigt lätt att rengöra, kan tänka mig att dom andra modellerna är mycket svårare att komma åt. Den är grymt rolig att skjuta med även om den inte har lika bra precision som vårat andra 22:a. Men hans är mycket tystare av någon konstig anledning... ;)