Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skjutförbud Ekebyboda

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Tänkte höra om det är någon som vet varför inskjutningstornet på Ekebyboda är stängt? Var förbi där idag och då satt det en lapp med texten "skjutförbud tills vidare" och inget mer. Ingen av de andra banorna verkade ha någon sådan lapp...

/Daniel

Publicerat

Tja så vitt jag vet, 1999 så var det skjutförbud på den stora banan med automarkering redan då, inskjutningen ligger i samma riktning och det är där som boende har klagat, kan det vara att det skjuts i tid och otid, vilket jag vet är fallet där som har gjort att när älgbanan inte är öppen så är inte heller inskjutningen öppen?

Givet också att den vallen är typ medeltida och sämre dränerad än övriga, ie tokfrusen, allt detta enbart korrekt om man byggde upp inskjutningen igen på samma plats varfrån den brann. /CHristian

Publicerat
  • Författare

Låter mycket märkligt.

För bara någon vecka sedan var det öppet som vanligt med de skjuttider som gäller för övriga anläggningen, det vill säga 8-21 på måndagar. Jag vet att det fick byggas bättre ljuddämpning och liknande för några år sedan just för att det klagades från omkringboende men jag har inte hört att det fortfarande är problem. 

Funderar mer på om det kan bero på att det varit någon form av skadegörelse eller att någon misskött sig.

Publicerat

tokfrusen, 

:yes:

Publicerat

Nja, man kan ha fått tillsyn efter att vallarna är frusna och då erhållit förbud, det är många banor i 08:a regionen som har, på grund av risk för sekundär projektiler dvs, men visst ofog är en bra förklaring det med. /CHristian

Publicerat
  • Författare

Läste nog inte hela inlägget förra gången så jag såg inte det där med att vallen var frusen. Det kan förstås vara en tänkbar förklaring, hoppas på vår snart då... ;)