Publicerat Mars 19, 201313 yr Behöver er hjälp Finns det på markanden något bra QR fäste som funkar till en Tikka 590? Jag vill kunna byta mellan ett högförstorande sikte och ett aimpoint. Naturligtvis skall det vara skottfasta och, för jakt, inte kräva ny inskjutning mellan bytena. Är det Leupolds QR fästen som gäller eller finns det bätte alternativ? Mvh Jens
Publicerat Mars 19, 201313 yr Leupold QR! prisvärt och skottfast mellan optikbyte. ta ett aimpoint med 2 infästningspunkter typ 9000 eller hunter
Publicerat Mars 19, 201313 yr Författare Leupold QR! prisvärt och skottfast mellan optikbyte. ta ett aimpoint med 2 infästningspunkter typ 9000 eller hunter Jag kollade på Leupolds hemsida. Är det QR fästen för Sako jag skall ha till min Tikka?
Publicerat Mars 19, 201313 yr Tycker inte de är värda pengarna.<br /><br />De va bra när de kom men nu är de sisådär.<br /><br />Prisvärt idag är Warne's snabbfästen. <br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />
Publicerat Mars 19, 201313 yr Warne QD för Tikka som skruvas direkt på lådan utan någon form av baser/klackar! (Som Bohman pekade på). Kolla Vapen och Skytte. De brukar ha bra pris och är snabba på att leverera. /Må
Publicerat Mars 19, 201313 yr Författare Tack för tipsen, då skall jag kolla på Warne. Bara två frågor. Hur hårt drar ni åt fästet när ni sätter på det på bössan (inte skruvarna till kikarsiktet)? Hur mycket skiljer träffbilden på tex 100m om jag plockar av och på siktet igen.
Publicerat April 9, 201313 yr Hej ursäkta sent svar. Ring torsbo dom gör egna till tikkan, görs tyvärr inte av leupold. (gör egna innebär att dom planfräser basen där hålbilden passar tikka undertill och skruvar fast baserna i lådan, du har nog 4 hål med täckskruvar på din bössa) Sakos baser passasr INTE då deras spår är kilformade och tikkans är (15?)mm Jag kollade på Leupolds hemsida. Är det QR fästen för Sako jag skall ha till min Tikka?
Publicerat April 9, 201313 yr Testade mitt idag. 6 skott 100m, tog loss kikarna efter 3 och sen tillbaka för 3 skott till. Svarta cirkeln är 20-25mm. Får si hur det håller in skjutningen i framtiden. Detta på en Sako.