Publicerat Augusti 2, 200619 yr Jag har precis ärvt en Fairfox 2000 30-06, då jag funderar på att byta ut min egen 30-06 mot denna så skulle jag vilja veta lite om bössan..problemet är att jag hittar ingen som helst information om fairfox....någon som vet något om detta vapen?
Publicerat Augusti 2, 200619 yr Vapencentralen i Malmö (som har gått i konkurs) importerade dessa från Tjeckien under ett antal år. Fairfox var s.a.s Vapencentralens "eget" varumärke stämplat på en CZ-tillverkad bössa. Detta gäller iaf studsarna, var Fairfox-hagelgevären tillverkades vet jag ej.
Publicerat Augusti 7, 200619 yr Tack, då vet jag lite mer. Verkar lägga riktigt fina träffbildér, något rå när man lyfter slutstycket, men inte så att det stör.
Publicerat Augusti 7, 200619 yr Gjorde inte jaktjournalen ett test på just denna bössa ? Kolla deras arkiv ni som prenumererar..
Publicerat Augusti 7, 200619 yr bössa hade lite problem med för långt slagstift och för dåligt anslag på tändhattten, kapade man av slagstiiftet så gick det bättre, annars en medioker bössa utan att vara bättre eller sämre på något, sköt inga träffbilder jag skulle skryta med.