Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ett udda besök i UK

Featured Replies

Publicerat

Jag var på besök i England förra veckan på ett civilmilitärt besök för att knyta kontakter och möta personer från Brasilien som var där. Rent mötesmässigt var det väldigt givande och jag har fått ett konsultuppdrag för World Cup och för Olympics. Ett rätt prestigefyllt uppdrag som skall bli spännande.

Nog om det. Mitt i veckan då febern som var med hela veckan trängdes undan av tabletter så säger snubbarna som bjudit in mig att:

-       vill du besöka vårt Armory? Ville jag det med febern på återtåg?

-       Jooo, visst. Sa jag

När jag klev in i den 70m långa länga som huserade 1900 militära vapen allt ifrån pistoler till automatvapen osv…

Jag var med på fina berättarstråket där Donald berättade och lät mig, min resepolare och en till klämma på diverse men sedan var jag bara tvången att släppa loss det!

- Bolt weapons, where do you got the sniper rifles Donald?

- I knew you would ask, i have heard of your interest of long range shooting, sa han.

smajl utbyttes….

Sedan började jag mitt skuttande som en ekkorre genom salongens bortre del som innehöll ca 150 prickskyttevapen.

-       Vi har fler om du saknar något, sa donald – we can get it for you….

We got all manufactured weapons (military) made since 1650. Berättade han.

Jag fick lite handsvett när jag kom till slutet på 7.62x51 hyllan och kom över till 284 =>

FUCK! Vilka bössor! PMII:or och Hensoldt, i kombo med Spuhrfästen och nattadaptrar.

Helvete… jag ville inte ut ur detta rum igen, men efter 1:15tim så blev jag utkastad för det var lunch.

-       I hate to throw you out my swedish friend, it has been lovely to see you bounce between the walls but now we need to kick you out. Come back sometime and preannounce your visit and we will go to the range with some candy in the bag.

Fantastiskt, och jag vet att jag inte kommer göra detta mer i livet förmodligen.

Min absoluta favorit var the C14 timberwolf i 338LM, som tvåa kom McMillans 338a som också var trevlig, men kannadicken var extremt mysig, snygg och en fantastisk balans och dynamik. 50mm pipa vid lådan och en grov bult. Spuhrfäste. Sexigt. Snyggt ökenmålad och med ett otroligt brta kindstöd i skelettkolvsvarianten. I färgen var det inristat 16 pinnar, för vad kan vi bara gissa då Donald smilade.

post-3288-0-46455300-1363708591_thumb.jppost-3288-0-25502800-1363708599_thumb.jppost-3288-0-83544400-1363708603_thumb.jp

Mcmillanbössan var väldigt lik denne.

post-3288-0-47706700-1363708757_thumb.jp

-       Do you want to strip it down? Och jag lät skapelsen komma isär i alla delar inkl siktet med mörkeradapter. Fantastisk design och extremt robust samtidigt smidig.

Efter det så klämde jag igenom 50 BMG – hyllan men 284orna och 338LM var mina favvisar.

Publicerat

Nåväl, nära nirvana således. härligt/CHristian

Publicerat

vissa killar får allt roligt :woot:

Publicerat

Tsss...... det var väl inget.......

:wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Publicerat
  • Författare

det var rätt nära toppen faktiskt. just att det var vapen i drift allihop gjorde det så seriöst och spännande. fina grejer finns men de är dyra....