Publicerat Mars 19, 201313 yr Har blivit erbjuden att köpa en drilling av en äldre herre i grannbyn. Bössan är Merkel lutzen märkt med GDR. Kalibern är 12/12-6,5x55 den har ett hakmontage med en äldre Bushnell kikare 2,5x. Det främre haket hade släppt en gång i tiden och var limmat?? Men har suttit kvar i 20-30år. Nu till frågan vad är den värd, vad ska man lägga för bud på den? Nån som vet vad kostar att löda haket lr ska man låta det vara så länge det sitter? Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Publicerat Mars 19, 201313 yr Jag vet inte vad bössan är värd ...15000? om du ska byta haket så är vridmontage bäst kostar runt 4-6000kr! Efter du valt vrid kan du sätta många olika kikare på, kanske inte en 56a men många!
Publicerat Mars 19, 201313 yr har en Merkel lutzen i Kaliber 12/12-6,5x55 som ja köpte av en vapenhandlare som skulle lägga ner gav 8000kr men den hade inget montage så 6000 till för ett vridmontage. vilket ja inte är jätte nöjd med då det är ganska högt och blev svårare att skjuta med öppna riktmedel..ha testat en del olika easyhit korn så nu tar det hyfsat Har blivit erbjuden att köpa en drilling av en äldre herre i grannbyn. Bössan är Merkel lutzen märkt med GDR. Kalibern är 12/12-6,5x55 den har ett hakmontage med en äldre Bushnell kikare 2,5x. Det främre haket hade släppt en gång i tiden och var limmat?? Men har suttit kvar i 20-30år.Nu till frågan vad är den värd, vad ska man lägga för bud på den? Nån som vet vad kostar att löda haket lr ska man låta det vara så länge det sitter?Skickat från min C6603 via Tapatalk 2