Publicerat Mars 21, 201313 yr Tänkte lägga in en fundering här. då vi kom in på min jackpot med finhaglen jag fick fatt på för liten peng undrar jag nu om det finns intresse för sådan ammo på marknaden? finns ju RIO 28g bly 7:or men finns även andra märken som har både 28/30/32/34g laddningar med både 7/7,5 och us8 hagel. hastigheterna ska ligga på mellan 390 och 420 m/sec om man ska tro på deras produktinfo! så finns intresse för sådant. skulle iaf vara skoj o ta hem o testa några askar mvh//Marcus ps ska sägas att detta är inte pga jag är kunnig inom hagelskytte. mest för jag är prylnörd!
Publicerat Mars 21, 201313 yr Jag har plockat hem Eley Grand Prix 32 g i uk4. Dessa finns i upp till uk7 tror jag. Jävligt bra patron måste jag säga. Annars är ju Impax uk6 lätt laddade och mycket trevliga /M
Publicerat Mars 21, 201313 yr Inget fel på ovanstående råd alls, Om man kan få tag på Lyalvales pilar är de intressanta, om man kan få hem exempelvis NSI pilar så är de intressanta, angående Rios plugg, tja de är så där, fungerar men är inget man drömmer om, i 08:a land så gick det inte att få tag på 32 grams varianten med 7:or förra året, det var tråkigt då jag nyttjat dem en del och trivdes med dem. /CHristian
Publicerat Mars 21, 201313 yr Författare så nsi är intressant. är någon winchesterplugg av intresse? vet ej hur jäkligt sådant är o få hem än men de lär man snabbt bli varsle om RIO:s plug fungerar de vet jag men ingen dröm som du säger. därför tänkte jag kolla för de borde ändock finnas intresse för bra fågelpiller. men jag vet inte vilka som är bra o vilka som är halvbra. ska man ändå försöka lägga ner privattid för o hitta sakerna o försöka få dom till landet så bör de va bra grejer till OK pris iaf. ( inge privat ta hem men efterforskningar o sådant blir på privata tiden! mvh
Publicerat Mars 22, 201313 yr Jag har testat Winchester, NSI, Clever, Gamebore, Eley, Hull, GAFAB, Gyttorp, Rotweil, Nike, RIO, Saga, Sellier&Belot och förmodligen några till som jag glömt bort. De brukar man kunna hitta hos Kjells Vapen i Sjöbo. /T