Publicerat Mars 22, 201313 yr En av mina anställda fick besked av sin granne att det fanns ett antal blodiga legor efter en älg i dag. Han fick ledigt för att spåra djuret, blodiga legor med 10-15m mellanrum, massor av legor. Han ringde då till polisen för att få hjälp att kontakta eftersöksjägare men polisen svarade bara att dom var inte intresserade för det var ingen viltolycka inrapporterad .Just nu "handspårar" dom, inte så svårt med all snö, tur att skaren bär folket, älgen är förmodligen skadad i huvudet framdelen så dom kan ju få gå tills f....n löser av dom utan ställande hund. Är verkligen polisens agerande rätt?
Publicerat Mars 22, 201313 yr Faaan vad ledsen och förbannad man blir när man hör Polisens agerande! Visst kan det vara av andra anledningar som älgen är skadad men lidandet blir ju knappast mindre för det. -Ta mig fan helt ansvarslöst från polisens sida!!! En eloge till dig som arbetsgivare som ger ledigt för sånt här.
Publicerat Mars 22, 201313 yr Det var dåligt av polisen att agera på det här sättet. En eloge till dig Mirva som arbetsgivare!
Publicerat Mars 22, 201313 yr Ni kan ju spåra bakåt och kolla om det är så att det faktiskt är en smitning. Hittar ni en eventuell olycksplats så ringer ni polisen och anmäler jaktbrott, Då måste dom beordra platsbesök/eftersök. Det måste ju inte vara en olycka som ligger bakom, viltet kan ju även skada sig på andra sätt och även bli sjuka. //Mekus
Publicerat Mars 22, 201313 yr Hmm.. haft ett par uppdrag via polis som inte haft någon trafikolycka rapporterad. Även fått ersättning. Gissar på att polisen har gjort fet fel...
Publicerat Mars 22, 201313 yr Samma här har haft några utrycknigar då allmänheten sett vilt som visat tecken på skada ,, Polisen i fråga har fel här,, Ring en gång till o tryck på !
Publicerat Mars 22, 201313 yr Författare Ja nu är älgen död, dottern min fixade barnpassning och for ut med deras jämte, tog inte mer än en kvart så stod det stilla och älgen kunde skjutas. Hela snoken kraschad och förmodligen även nackskador av rörelsemönstret att dömma. Troligen kört in skallen mellan bil och släp.
Publicerat Mars 22, 201313 yr Ja nu är älgen död, dottern min fixade barnpassning och for ut med deras jämte, tog inte mer än en kvart så stod det stilla och älgen kunde skjutas. Hela snoken kraschad och förmodligen även nackskador av rörelsemönstret att dömma. Troligen kört in skallen mellan bil och släp. Bra jobbat! Skönt att älgen inte behövde lida mer. Du får väl ta ett snack med polischefen på orten nu.
Publicerat Mars 22, 201313 yr Ja det ska vara fruntimmer till allt ta kontakt med polis som skrivits,, vad bra att det löste sig så älgen slipper lida mer!