Publicerat Augusti 2, 200619 yr En del pratar om vikten vid att använda kamouflage ansiktsmask.. Vad anser ni om vikten av detta, använder ngn? Och om det är bra, vilken och var kan man beställa? I mitt fall skulle jag använda till ansmygning till träskällarjakt eller eventuellt vak på rådjur.
Publicerat Augusti 2, 200619 yr Jag använder ansiktsmask (huvudnätscamouflage) och överdragscamouflage, köptes på Engelson i Falkenberg. Inte nog att masken döljer ansiktet men den fungerar skitbra som myggskydd också. Kolla på www.engelsons.se
Publicerat Augusti 2, 200619 yr använder ansiktmask samt handskar till det mesta och ser mest fördelar, har två olika en från deerhunter samt en från swedteam...
Publicerat Augusti 2, 200619 yr Samma här, har en ansiktmask från Swedteam. Enda nackdelen är kanske att den är i rymligaste laget vilket gör att man inte kan fästa med hela kardborren i bak..Dock brukar jag kombinera med en keps ur samma serie och då är det inga som helst problem. När jag suttit på bockpasset har ringduvorna flugit förbi på 2-3 meter ibland..
Publicerat Augusti 2, 200619 yr Jag köpte en svart huva (balaklava) i en MC-affär kostade 40:-. Liknande finns även på Stadium, Intersport m.fl. Funkar jättebra på bock-/fågeljakt.
Publicerat Augusti 2, 200619 yr Använder ansiktsmask och handskar från swedteam. Köpte dessa på Tullgarn för några år sedan och de har hållit sedan dess. Används främst vid duv- och gåsjakt men även vid rörlig bockjakt och framryckning till torn. Lätta och luftiga, men inget myggskydd..
Publicerat Augusti 2, 200619 yr Ansiktsmask ala rånar modell. Eller beroende på hur långt helskägget är så utnyttjar jag det. ;D
Publicerat Augusti 3, 200619 yr Hello, Använder Swedteam jag med, funkar mycket bra som camo men inget myggskydd som sagts tidigare. Blev helt uppäten i fredags då jag vakade gris trots allt myggmedel jag hade på mig.
Publicerat Augusti 13, 200619 yr jag använde bara en tunn ansikts mask då jag jagade med min finnspets å hanskar givetvis, hur e de me fågel kring granträsk???
Publicerat Augusti 13, 200619 yr normalt Jag tycker som att det blir ett bra år, har sett rätt mkt iafl betydligt mer än de sista åren. Men det är kanske samma fåglar som man ser varje gång :
Publicerat Augusti 21, 200619 yr En billig variant på ansiktsmask som jag själv konstruerade samt använde flitigt i ungdomsåren, då jag inte hade pengar till prylar och föräldrarna vägrade betala.... Ta en liten, långärmad barntröja i lämplig färg , klipp ut hål för ögonen och näsan (och munnen om man vill... ) Dra tröjan över huvudet, knyt fast ärmarna bakom huvudet och, Voila´, du har en enkel och fungerande ansiktsmask.... Kanske inte så snyggt, men det är väl inte det viktigaste... Använder mig av denna konstruktion än idag vid kråkjakten... :-[ :-[ ;D ;D ;D ;D Har tyvärr ingen bild på skapelsen... Mvh. Anders