Hoppa till innehåll

Bjud in mig :) om kriterierna stämmer : fauve, beagle eller wachtel?


charlie

Recommended Posts

Jag försöker få lite koll på ovanstående raser ffa så är fauven ett mörker för mig. Jag inne på en drivande hund för småvilt. Den får gärna gå att jaga med själv....

Så om det är nån som i Kronoberg, gärna i närheten av Växjö, som har en bra jycke av ovanstående följer jag gärna med och lyssnar när säsongen drar igång. Med eller utan bössa spelar ingen roll det är hunden jag vill få koll på.

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag försöker få lite koll på ovanstående raser ffa så är fauven ett mörker för mig. Jag inne på en drivande hund för småvilt. Den får gärna gå att jaga med själv....

Så om det är nån som i Kronoberg, gärna i närheten av Växjö, som har en bra jycke av ovanstående följer jag gärna med och lyssnar när säsongen drar igång. Med eller utan bössa spelar ingen roll det är hunden jag vill få koll på.

/M

http://www.fauveklubben.se/ där finns det lite nyttigt..:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det sa min också, men så mycket glädje den hunden har gett så är allt förlåtet.

Skulle vilja göra så oxå men det blir så jävla kallt i garaget på vintern :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Eller köp något som kommer att funka till nästan 100%. Nämligen en Drever, finns nog få raser där i stort alla individer jagar åtminstone hyggligt!

 

Kan säkert fixa så du kan få följa med på ett drevprov till hösten.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Eller köp något som kommer att funka till nästan 100%. Nämligen en Drever, finns nog få raser där i stort alla individer jagar åtminstone hyggligt!

Kan säkert fixa så du kan få följa med på ett drevprov till hösten.

Håller med om allt ovanstående men förklara det för min fru... med citatet "aldrig drever så länge jag andas å lever" så ligger nog nåt i de hon säger :(

Jag skulle gärna ha en bra drever men tyvärr har hon träffat idel bjäbbiga byrackor å jaktidioter så det skiter sig

M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med om allt ovanstående men förklara det för min fru... med citatet "aldrig drever så länge jag andas å lever" så ligger nog nåt i de hon säger :(

Jag skulle gärna ha en bra drever men tyvärr har hon träffat idel bjäbbiga byrackor å jaktidioter så det skiter sig

M

Ett bra sätt att komma förbi förutfattade meningar kan ju va att följa med Mats på ett jaktprov. ;)
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför säger hon nej till en ADB?

 

      

 

Postad 23 Jul 2013, 11:14

Miljöfriend, on 09 Jul 2013 - 22:23, said:snapback.png

Valpar från helt avelsmeriterade föräldrar. Ett utmärkt tillfälle för valpköp.
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42344691
http://www.blocket.se/stockholm/Alpinsk_Dachsbracke_valper_47948948.htm
:smile:

Det finns tydligen fortfarande valpar kvar, i alla fall från den norska kullen. Bra avelsmeriterade valpar, enligt de hårda norska kraven, från utmärkta linjer kan man inte få tag på varje dag. Observera ryggläget på 4:e bilden. :smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror inte du behöver vara orolig att köpa en fauve vad gäller det jaktliga. Kommer gärna ner och visar upp min tvåårige hanne.

Mvh / Urban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Köpte en beagle i våras. Får se hur det går, han visar iaf STORT intressa av rå,räv, hjort och hare.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...