Publicerat Mars 23, 201313 yr Hejsan folket,Har gått å varit sugen på att göra en bowie riktigt länge nu, så jag beställde hem material och idag började jag jobba Skaftet blir av Sambar hjort, främre och bakre bolster, (guard) i brons som ska få en "hamrad finish" och bladet blir i 20C kolstål. Kommer göra en klassisk slida i rårand, färgad med svart narvsvärta.Bronsets färg går mer mot koppar än vad som fragår av bilden Har inte bestämt mig för om guarden ska smalna av lite eller och om den ska ha en övre guard. Kommer kanske göra drop pointen mer markant, bestämmer mig lite senare
Publicerat Mars 28, 201313 yr Jag måttade och höll på med hornbitar men jag hade ingen som hade så där fin kruthorns form som din hade.
Publicerat Mars 28, 201313 yr Författare Nej jag hade tur, beställde från E-bay, dock så var biten annorlunda från den jag faktiskt köpte. Fast i färgen och inte formen vilket var tur så att jag slapp hålla på å försöka reklamera den
Publicerat April 4, 201313 yr Ser riktigt fräsch ut är bladet köpt eller är det en skapelse formad av den bälgande ässjans glödande inre?