Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Leupold QR vs Warne QD

Featured Replies

Publicerat

Fördel leupold QR snyggt Enligt mig inga skruvar uppe på kikaren. Nackdelar har hört flera som gett upp då vingmuttern gått ett helt varv. Priset. Warne QD fördel har aldrig hör någon som inte varit nöjd pga funktionen billiga ringar på typ racerback. Någon som funnit några nackdelar?? Står i valet och kvalet vilka jag ska välja men lutar väll åt warne

Publicerat

Tjäna! Menar du leupolds QR eller deras QRW? Jag har bara erfarenheter av QR som funkar klockrent. Hade det min LTR förut och har det på min vixen nu! Funkar som utlovat!

Mvh

Publicerat

Jag håller systemen baserade på weaverklack (dvs Warne QD och Leupold QRW) betydligt högre vg tillförlitlighet och hållbarhet. Det är en mkt mer sund konstruktion mekaniskt helt enkelt! Men Leupold QR är snygga helt klart. Jag har dock sålt alla mina dylika och övergått till Warne QR och Sako Optilock QR. Toleranserna på Leupold QR är så pass svajiga att du MÅSTE slipa in ringarna. Sen verkar materialkvaliteten vara sisådär...det är därför de glappar upp sig och så småningom 'kammar över'. Konstruktionen på Leupold QR kräver extremt små toleranser vid tillverkning samt mkt hög materialkvalitet. Inget av dessa når Leupold riktigt upp till :rolleyes:

Skickat från min XOOM 2 ME via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Har ju tyckt att warne är bra. Beställde en bössa med sikte förra veckan och affärens smed rekommenderade leupold QR i stället och priset hos dom var inte så Stor Skillnad!

Publicerat

Den smeden bör du ta med en nypa salt :rolleyes:

Skickat från min XOOM 2 ME via Tapatalk 2