Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Smitning efter renpåkörning.

Featured Replies

Publicerat
Tänk att man får vara arg nästan jämnt. Hur i helvete kan man köra på ren och bara lämna dem skadade utan att anmäla till polisen? Jag kom till Lenatorp när jag såg en ren ligga på vägen. Bromsade in och såg då en som låg livlös på sidan på andra sidan vägen. Stannade och vände tillbaka för att kolla in den första. Klev ur och pratade med den för att se om den var skadad men den låg kvar. De nya reglerna tillåter inte att man avlivar på en gång utan jag kontaktar polisen och förklarar mitt problem. Två personer ansluter då och jag får för mig att det är deras renar men ingen av dem är beväpnad. Vi hjälps åt att få den döda renen av vägen och får klartecken att avliva den andra. Jag är lite tveksam till effektiviteten i det vapen jag har med mig men hellre än nackstick så beslutar jag mig för att skjuta. Som det smäller så blir renen livlös och två fingertjocka strålar med blod ur öronen säger mig att det är mera klös i 17hmr patronen än vad jag trott. Men hur i helvete kan man som människa vara så jäkla empatilös att man lämnar ett djur att plågas ihjäl? Hoppas den jäkla idioten åker dit för smitning. Jag var arg så jag kokade när jag fick klart för mig att ingen anmält renpåkörningen.

Publicerat

Ibland blir man mållös över vilket folk det finns! Tur att den blev i diket så att du kunde förkorta lidandet.

Det är bra mycket mer klös i .17 HMR än vad många tror. Vore det inte för kulvikten så hade den aldrig stannat som klass 4.

//Mekus

Publicerat

Bra jobbat!

Ibland tappar man hoppet om mänskligheten..

Publicerat
Tänk att man får vara arg nästan jämnt. Hur i helvete kan man köra på ren och bara lämna dem skadade utan att anmäla till polisen? Jag kom till Lenatorp när jag såg en ren ligga på vägen. Bromsade in och såg då en som låg livlös på sidan på andra sidan vägen. Stannade och vände tillbaka för att kolla in den första. Klev ur och pratade med den för att se om den var skadad men den låg kvar. De nya reglerna tillåter inte att man avlivar på en gång utan jag kontaktar polisen och förklarar mitt problem. Två personer ansluter då och jag får för mig att det är deras renar men ingen av dem är beväpnad. Vi hjälps åt att få den döda renen av vägen och får klartecken att avliva den andra. Jag är lite tveksam till effektiviteten i det vapen jag har med mig men hellre än nackstick så beslutar jag mig för att skjuta. Som det smäller så blir renen livlös och två fingertjocka strålar med blod ur öronen säger mig att det är mera klös i 17hmr patronen än vad jag trott. Men hur i helvete kan man som människa vara så jäkla empatilös att man lämnar ett djur att plågas ihjäl? Hoppas den jäkla idioten åker dit för smitning. Jag var arg så jag kokade när jag fick klart för mig att ingen anmält renpåkörningen.

Bra jobbat Nils! :thumbsup:

Fy fan, vilka svin det finns! Han/hon måste få ha dyr efterräkning att vänta. 

Säkert alkohol inblandat i bilden också eftersom inte pers. stannade.

Publicerat

Bedrövligt.. :sad:

Publicerat

Tur det finns folk som har lite innanför pannbenet och i bröstet! Jävla puckon som inte saktar ned när det är renar på vägen, de där renarna har varit där ett tag och slickat salt från vägen. Numer kör även vi med en saltblandning på grund av att sanden fryser annars...

Publicerat

Städat upp några efter utlänsk reggade lastbilar med förstärkt kofångare..Rent bedrövligt

Publicerat
  • Författare

Städat upp några efter utlänsk reggade lastbilar med förstärkt kofångare..Rent bedrövligt

Misstänker att det här var något sådant då det inte fanns något skrot från något fordon på platsen. Frågan är om den var svensk eller utländsk och varför man inte kan bemöda sig att lyfta telefonen och meddela saken så att någon kan förkorta lidandet.