Publicerat Mars 24, 201313 yr Det pratas en del om dessa och de dyker upp lite här och var. FUD. (Valde google för att vara opartiskt) Otroligt svårt att hitta någon erfarenhet överhuvudtaget. Om de är lika bra eller kanske något sämre än mer traditionella bulvaner (skal/hela plast dito) ur ren attraktionskraft är min bestämda uppfattningar att de är "bättre" totalt sett, eftersom de är: lätta, enkla att bära, jämförbara i pris, mm! För övrigt är NRA företaget och FUD står för "fold up decoys".Så dela med er av era erfarenheter oavsett art!!
Publicerat Mars 25, 201313 yr Jag fick låna hem några på prov av min lokala handlare och mitt intryck är att dom dels ligger lite konstigt i vattnet och är väldigt vind känsliga.
Publicerat Mars 25, 201313 yr Författare Vindkänsliga säger du, gäller det även om de står på land? Uppfattar det som du endast provat i vatten, eller?
Publicerat Mars 25, 201313 yr Några jaktkompisar har. Summeringen av mitt intryck är att de är riktigt fina och smidiga. De ligger ganska djupt i vattnet och är ganska små. Kvalite-känslan är efter en handfull jakter helt ok. De är smidiga och verkar inte vara sämre än andra bulvaner vad vi märkt. Fritt ur minnet har de Skrak och Skarv, men jag är inte 100 på att jag minns rätt.
Publicerat Mars 25, 201313 yr FUD= Fear Uncertanty Doubt :-) Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
Publicerat Mars 25, 201313 yr Har knipor och gräsänder Gräsanden är bra både färgen, storleken och uppträdandet i vattnet Knipan upplever jag som lite intetsägande till utseendet särskilt hannen dom ligger djupt i vattnet efter ett tag. Men dom funkar så helt ok vettar speciellt för sitt pris.
Publicerat Mars 25, 201313 yr Jo jag har bara testat dom i vatten, upplever dom som lite "fladdriga" när det blåser.
Publicerat Mars 31, 201313 yr Författare Jag som hade hoppas på löpmeter av lovord! Så jag hade en bättre anledning än min normala/onormala prylnyfikenhet att basera ett köp på... Någon som provat gåsvarianten?