Publicerat Mars 26, 201313 yr Är ute efter att byta ut min halvautomat mot en bättre begagnad bock och tänkte ta lite tips av er där ute. Hade tänkt mig en beretta eller browning, mest för att jag hört bra saker om dessa men det finns säkert andra märken. Är egentligen totalt nybörjare på hagelskytte även om jag har examen och skjutit lite rådjur och nån hare med hagel. Ska främst användas till jakt(både hårvilt och fågel) men även då och då på banan så att jag lär mig detta för en gångs skull och för att det är rätt kul att vara på skjutbanan. Är rätt reslig på 1,90 om det har betydelse. Dessa krav tror jag mig ha: -en avtryckare(dubbeltryck eller vad det nu heter) -klara stålhagel -hålla i alla fall en 20 år (kommer nog inte skjuta mer än ett par hundra skott/år om ens det förutom nu i början) -vill ha några choker till den -ska inte skämma ut mig totalt i skogen utseendemässigt, därmed inte sagt att det behöver vara finare trä eller supergravyr -kaliber 12 -budget 10-15k kanske Vilka modeller tycker ni att jag bör hålla utkik efter?
Publicerat Mars 27, 201313 yr Det heter enkeltryck eftersom du skjuter med ett enkelt tryck (avtryckare), annars heter det dubbeltryck - då har man dubbla avtryckare (dubbla tryck). Klara stålhagel gör i princip alla hagelbössor, men ska man jaga seriöst med stålhagel så får man ha lite fräsigare patroner och då måste det vara en med magnumprov eller lilja. Men ska du bara skjuta stål på banan kan du ta vilken som egentligen. Det enkla svaret torde bli vilken Beretta eller Browning som helst. Fast för den budgeten hade jag tveklöst valt bort de lösa chokerna och letat up en B25:a. /T
Publicerat April 30, 201313 yr Köp en begagnad Beretta m/682, finns riktigt fina exemplar från sena 80-talet eller tidigt 90-tal. Svårt att hitta ngt som går upp mot dessa i avseende på kvalité!!! Med vänlig hälsning Tommy
Publicerat April 30, 201313 yr Köp en begagnad Beretta m/682, finns riktigt fina exemplar från sena 80-talet eller tidigt 90-tal. Svårt att hitta ngt som går upp mot dessa i avseende på kvalité!!! Med vänlig hälsning Tommy eller mirokou 7000 (~10k)