Publicerat Mars 27, 201313 yr Jocke är inte allt för otippat från Umeå, dock nyinflyttad och i grund och botten klyktattare (Ö-vik) Jag är uppväxt med jagande far och bröder men har nu först tagit mig i kragen och ska själv bli jägare! Vi har jaktmarkerna i Åsele kommun, närmare bestämt Lillögda, ÄNNU närmare bestämt Sandsjö, och detta jakt/friluftsparadis är beläget ganska exakt mitt i mellan Lycksele-Åsele.. I övrigt är jag: *Rörsvetsare/industrimontör och helt besatt i allt som har med stål att göra. Värma, böja, banka, svarva, svetsa.. Ja listan är lång på vad enligt mig är bättre än sex, typ *Prylbög deluxe *Förälder till 2 illbattingar *Sambo med en snart alldeles för välutbildad kvinna som inom kort lär bli min chef mer en bara i hemmet. :-/ *Forumknarkare Ja mer än så kommer jag inte på just nu, men vi hörs säkert ute på forumet!
Publicerat Mars 27, 201313 yr Välkommen! Klyktattare ftw Jag har googlat på det och här är förklaringen. Det visste jag inte. http://sv.wikipedia.org/wiki/Klyktattare
Publicerat Mars 27, 201313 yr Jag har googlat på det och här är förklaringen. Det visste jag inte. http://sv.wikipedia.org/wiki/Klyktattare Haha inte jag heller, Menade klyktattare som svetsklyka, svetsarna brukar också kallas så
Publicerat Mars 27, 201313 yr Haha inte jag heller, Menade klyktattare som svetsklyka, svetsarna brukar också kallas så Ok! Då har man lärt sig 2 saker ikväll!
Publicerat Mars 27, 201313 yr Klyktattarna bor söder om oss, alltså i Skåne. Med det sagt - välkommen hit. -- Mats
Publicerat Mars 28, 201313 yr Välkommen till forumet som för det mesta är ganska "högt till tak"men förvånandsvärt "lågt till tak"vid känsliga ämnen,ja ibland så lågt så man kan ana en svag doft av censur "klyktattare"kallas av Jämtar å Härjedalingar,folk som kommer från Y-län(inte Skåningar,dom har L och M som länsbokstav)Boråsare och annat folk som hade P på reg.skylten,kallades av oss västkustbor för" P-bönder,ulltussar,vävaryngel" och liknande,vi kallades ofta för "sillstrypare",ja listan kan göras lång,i vilket fall så är det kulturellt intressant,förmodligen inte att klassa som rasistiskt eftersom det i de allra flesta fall drabbade Svenskar! Från oss alla till Er alla en Glad Påsk
Publicerat Mars 28, 201313 yr Härligt! Välkommen hit och härligt att höra att vi ny är två umebor som är klyktattare på detta forum!
Publicerat April 6, 201313 yr Välkommen! Kul med fler från AC. Sen är alla som bor söder om "mitt" län norditaliernare i mina ögon. //