Publicerat Mars 29, 201313 yr Ved eller el? ångbastu eller infraröd? Vilken är bäst? Snabbast till full värme? trevligast är ju vedeldat men..... Trevligt byggforum detta
Publicerat Mars 29, 201313 yr Voi perkele, finns bara en. Savusauna,,, El, infra,,,ska ju vara bastu o ingen värmestuga.
Publicerat Mars 30, 201313 yr En orsak att jag förpassat bastubadandet till en mindre angelägen sysselsättning är just avsaknaden av vedeldad sådan,min uppfattning grundar sig på egna erfarenheter,en elektrisk dylik skapar bara värme och hetta,ev.en konstgjord fuktighet medels vatten stänk,medan en vedeldat dito kräver mycket syre för att förbränna bränslet och därmed förse luften i bastun med en naturlig syrerik fuktighet!Svårare är det inte
Publicerat Mars 30, 201313 yr Författare En orsak att jag förpassat bastubadandet till en mindre angelägen sysselsättning är just avsaknaden av vedeldad sådan,min uppfattning grundar sig på egna erfarenheter,en elektrisk dylik skapar bara värme och hetta,ev.en konstgjord fuktighet medels vatten stänk,medan en vedeldat dito kräver mycket syre för att förbränna bränslet och därmed förse luften i bastun med en naturlig syrerik fuktighet!Svårare är det inte URSÄKTA corleone men vad menar du? Låter som ingen bastu men???? BTW Alfas Fazer har bra chans idag, kalmar lopp 3!
Publicerat Mars 30, 201313 yr Ozzian,prova båda sorterna och återkom gärna med dina erfarenheter(vad som gäller bastu,alltså) Kalmar??har dom inte spolat ut den banan till Öland och sprängt bron?
Publicerat Mars 30, 201313 yr Författare Ozzian,prova båda sorterna och återkom gärna med dina erfarenheter(vad som gäller bastu,alltså) Kalmar??har dom inte spolat ut den banan till Öland och sprängt bron? SKÄMS på dig! Fazer är en duktig kille!
Publicerat Mars 31, 201313 yr Bastu= Varmt som i helvetet, fuktigt, nakna kroppar och inge jävla björkris, kör granris så det rister i lite extra!! Och en Kall pilsner.
Publicerat Mars 31, 201313 yr Författare Jag fick ju in 600 kr igår på travet så nu kan jag handla bastu........ kvar av mina alternativ är väl el, ved, eller ånga. Ved leder men jag vill få ut ett rökrör till en gjutjärnskammin till badrummet med. Kan man ha ett rökrör under lavarna i bastun? Jag eldar inte i båda kamminerna samtidigt men kan man ha 2,5m rökrör från kammin till skorsten och vilken lutning bör man ha?