Publicerat Mars 29, 201313 yr Om frugan vill ha ett björnskinn var jagar man då billigast och säkrast! Svenska jakter är ju billigast men rätt osäkra för att få ett skinn!
Publicerat Mars 29, 201313 yr när jag var i canada verkade det vara svartbjörn på varenda sophög. b.c eller alberta verkar vara rätt säkra om man kan tänka sig att fuska med åteljakt/olja på träd.
Publicerat Mars 29, 201313 yr Be frugan köpa ett skin om hon vill ha ett. Jakt är just jakt och det finns inget säkert. va ute i skogen i oändligt många timmar och skaffa redit med tur så kan det gå vägen. jag har jagat i en av sveriges björntätaste områden i 10år och varje år kommer gräddan av svenska/nordiska björnekipagetill området. har fortfarande inte sett en levande björn (bara hört 3ggr)
Publicerat Mars 30, 201313 yr Författare Be frugan köpa ett skin om hon vill ha ett. Jakt är just jakt och det finns inget säkert. va ute i skogen i oändligt många timmar och skaffa redit med tur så kan det gå vägen. jag har jagat i en av sveriges björntätaste områden i 10år och varje år kommer gräddan av svenska/nordiska björnekipagetill området. har fortfarande inte sett en levande björn (bara hört 3ggr) Jo, det var det jag tänkte. Så störst chans är canada, även om det kostar 10ggr mer? Med det menar jag att i sverige får jag jaga 10 år fr 5000kr om året för att ha samma chans som 1 gång i canada för 50 000!
Publicerat Mars 30, 201313 yr Jo, det var det jag tänkte. Så störst chans är canada, även om det kostar 10ggr mer? Med det menar jag att i sverige får jag jaga 10 år fr 5000kr om året för att ha samma chans som 1 gång i canada för 50 000! Är du ute efter skinnet - köp ett på blocket. Vill du skjuta billigt - jaga i Sverige och be till jaktguden. Om möjligt så skaffa dig en riktigt bra hund så ökar du dina chanser rejält. Vill du skjuta björnen under ordentliga former i kanada räcker dina 50k dåligt till. 50k inkl allt ger dig en svartbjörnsunge på åtel i alberta.
Publicerat Mars 30, 201313 yr Författare Inte f-n skulle jag köpa ett skinn som nån annan har skjutit! Jag har sett på utuben om åteljakt och den ser väl sådär ok ut. Däremot såg jag en film där dom via båt åkte omkring till antagligen platser där dom fodrat och smög sig på björnen , det såg mer ok ut! Men vad det kostade har jag ingen aning om.
Publicerat Mars 30, 201313 yr I Västerbotten har det varit på prov med åteljakt. Men jag vet inte om det blir nått igen. Det var mycket regler kring det hela var du fick lägga åteln, medela länstyrelsen osv. Nej få tag i någon med bra hundar istället.