Publicerat Mars 31, 201313 yr Tjena Grabbar och flickor. Jag har en fråga till er Jag skjöt min första älg i höstas en jämn 14 taggare. Är det värt att mäta detta horn och vad tror NI att det skulle bli för valör?
Publicerat Mars 31, 201313 yr Nog ser den ut att hålla medalj. Du kan göra en preliminär bedömning själv, här beskrivs vilka mått du ska ta: http://www.minjakt.se/?id_site=1&id_item=1105
Publicerat Mars 31, 201313 yr Fint att ställa hylsan så där! 30-06? Bedömmer alla djur som är i närheten så man får papper på dom
Publicerat April 1, 201313 yr Klart att du skall lämna in hornet för bedömning. Tror inte att det blir dom högre valörena dock. Har ett liknande på udda 14 men det har klart mindre taggar ( i storlek och längn ett ditt ), det klarade inte brons. Men det var nära Det är många parametrar som inverkar så prova! Ditt kan klara sig bättre än mitt. //Thomas
Publicerat April 2, 201313 yr Författare Fint att ställa hylsan så där! 30-06? Bedömmer alla djur som är i närheten så man får papper på dom Det är faktiskt en hylsa till 6,5x55