Publicerat April 5, 201313 yr Lyckat eftersök nu på kvällskvisten! Rådjur påkört 19.26 var på plats 21.15. Enzo tog bakspåret först men sedan slog vi en ring och fick tag i rätt håll. Spårade över en stubb åker och kom fram till en mindre dunge. Där fick jag se rådjuret, chansade inte utan lät Enzo gå fram utan lina och upp flög det i tvåhundra kilometer och iväg! Trodde väll inte att det skulle vara så piggelin. Efter 200 meter så var Enzo ikapp och jag kunde avsluta. Rådjuret en bock hade fått sig en smäll över bakdelen.Verkar som att denna hunden kan visa framfötterna rejält detta året! Kul! Skogsråas Enzo heter min lilla Hannoveranare!/Henrik
Publicerat April 6, 201313 yr Snyggt! Men en bild på jycken kunde väl också vara på sin plats när han varit duktig?
Publicerat April 6, 201313 yr Författare Får bli nästa gång Blev lite kalabalik för han fick tag i rådjuret mitt på en hustomt och cirka 10meter från huset.. Å ni vet ju hur det låter :/ /H