Publicerat April 6, 201313 yr Jag är ju lite nördig på fakta om kalibrar mm. så här tänkte jag ni kan skriva lite om era 6xc bössor. fabrikat kulor piplängd twist laddata Bilder, bilder
Publicerat April 6, 201313 yr Eh klubbar är för Robsoft +1 på det Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat April 6, 201313 yr De va du som sa de!!Ozzian!Nördig?nä ja brukar va nödig!särskilt på morronen!
Publicerat April 11, 201313 yr Jo, jag kan vara med. Men det ser ut som vi blir en ganska liten klubb...
Publicerat April 11, 201313 yr Författare Ok, kul! Då skickar jag 1000 norma dl som alla medlemar får! NÄ men vad har du för bysse och ammo och vad jagar du? Jag väntar fortfarande så jag är bara i ansökningstadiet till klubben!
Publicerat April 13, 201313 yr Min bössa var från början en Sako M591 varmint i 243 win som jag fick av pappa när jag komfirmerade mig. Den sköt otroligt bra men antagligen fuskade vi med vapenvården på den tiden. Den sköt sämre och sämre och sista åren har den mest stått. För två år sedan sade en fusksmed att en sådan bössa klarade minst 10.000 skott och med en ny kröning skulle den var som ny igen. Så fan heller att den blev. Jag råkade av en slump läsa att Norma hade ett litet lager pipor i 6xc och kunde sälja en. Deras pipor har en räffelstigning på 1:8. Min är rostfri och blästrad, 23 mm i mynningen, 57 cm lång och gängad för dämpare. Jag har kvar den gamla stocken som min smed i Umeå pelarbäddade (när jag har bättre råd skall det bli en Mc millan-stock).Han riktade lådan, blueprintade, plockade isär trycket och trimmade lite och gjorde allt pipjobb. Betalade 3000 för pipan och ytterliggare 3000 för jobbet. Har nyss gjort en "Karsten Adjustable Cheek Piece" och satt på en Delta Optical 4,5-30x50 i sako-fästen. Lägger in lite bilder snart.... Den har blivit min tjäder-, bäver- och rådjursbössa. skjuter riktigt bra med normas blyspets och mycket bättre med Lapua Scenar 105 gr.
Publicerat April 13, 201313 yr Författare Härligt. min blir en r93 med grslolv och en lw pipa och den får bli 60 cm lång och 21 mm grov. den flutar jag och gängar för ljuddämpare. kommer att skjuta normas dl och 100grains rhino, ev så mollar jag sierra hp 60 gtains,
Publicerat April 16, 201313 yr Min andra älskling! Förkyld och hemma från skolan. Göralös och svår att hålla inne. Kan lika gärna göra något vettigt.
Publicerat December 6, 201312 yr Oavsett vilken modell det är så skjuter den som en pärla. Första skottet efter rengöring brukar ta lite högt sedan sitter de bara mitt i, mitt i och mitt i hur länge som helst. Underbar bössa och kaliber!