Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vilket system liknar tikka m55 systemet?

Featured Replies

Publicerat

Tänkte inhandla någon lämplig kolv från exempelvis boyds. Typ i stil med varmintkolv eller dylikt.

Finns dock inte till tikka m55 så nu undrar jag vad för annat system skulle kunna passa ihop med tikkas?

Drop i passa perfekt förväntar jag mig inte men inte göra om precis allt helst.

Publicerat

Grs och Kkc kolvar finns till m/65, har för mig det finns till m/55 åxå!

Publicerat

Grs och Kkc kolvar finns till m/65, har för mig det finns till m/55 åxå!

Fast om man ska upp i den prisklassen så kanske det kan vara ett alternativ att gå hela vägen till en Mcmillan?

Så som jag läser mellan raderna i Turbos inlägg så är han ute efter ett billigare alternativ.

Tyvärr har jag ingen input i frågan i övrigt.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Som joacim nämner så är jag ute efter en lite billigare kolv för stunden. Annars finns både grs och kkc till även m55.

För många projekt o litet husköp mitt i allt ihop sätter käppar i hjulet för dyrare kolv :)

Publicerat

Beställ en blinding?!

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Hade varit en metod det oxå. Då känns det dock som att de kostar på o ta ur den för ett system om man ska lämna ifrån sig arbetet till någon smed.

Blir o bädda orgkolven

Publicerat

Detta är en av anledningarna till att jag sålde mina M55or. Finns dåligt med eftermarknadsprylar och Mcmillan hade ingen kolv som jag direkt gick igång (vill ju helst ha en HTG när det väl blir en Mcmillan). <br />Numera är det Remington och Ruger som gäller, där finns lite mer att välja mellan.<br /><br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />

Publicerat
  • Författare

Hade det inte varit för idiottiden med licens så hade jag antsgligen bara bytt o köpt kolv till nya vapnet istället. Men så är inte fallet. Väntar fortfarande på drillinglicensen som lämnades in i mitten av januari. Spännande mtp att de tagit 5veckor för vissa andra hos precis samma polishus.

De ska dom fan få höra!

Publicerat

Hade det inte varit för idiottiden med licens så hade jag antsgligen bara bytt o köpt kolv till nya vapnet istället. Men så är inte fallet. Väntar fortfarande på drillinglicensen som lämnades in i mitten av januari. Spännande mtp att de tagit 5veckor för vissa andra hos precis samma polishus.

De ska dom fan få höra!

Jadu, att polisväsendet inte är speciellt snabba på annat än att haffa oss "vanliga dödliga" för att köra utan bälte eller när vi kör 10km/h för fort det gick upp för mig för någon månad sedan också. Nä, här vill det till att hålla i de vapen/licenser som man har för nyinköp/byten är bland det drygaste man kan ödsla sin tid på just nu :wallbash:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2