Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Stimulera/trötta-ut hund som inte får röra på sig.

Featured Replies

Publicerat

Min jycke har opererat bort en klokappsel. Dvs han får inte motionera som han skulle behöva, för att vara dräglig innomhus.

Hur kan jag stimulera honom, så att vi får lite lugnare i huset?.

Just nu tycker unghunden att jag är piss. inte gå prommenad, få saker nerkörda i halsen, 

Han ser helt enkelt inte glad ut..

Publicerat

Trötta ut honom mentalt genom att få leta reda på saker, pilla ut godsaker ur sånadär lekbollar, apportera ben som du kastar inlindade i nån liten handduk så han får jobba för att få fram det, dra spår inne osv.<br /><br />/<br />H.<br /><br /><br />

Publicerat

Får han inte gå ut?min fläkte en klo efter andra dan ute på fjället,jag tejpade den så gick hon 2 dar till,när vi kom hem tog dom bort den och så fick hon en strumpa som satt sådär 2 tim.då linda jag den med klisterlindor istället,såna man har på travhästar bla,med lite bomull mellan tassen å lindan och den fick jag byta med jämna mellanrum,men det var inga problem att va ute med henne,hon sprang obehindrat! :smile:

Men OK det är en Vorsteh! :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Får han inte gå ut?min fläkte en klo efter andra dan ute på fjället,jag tejpade den så gick hon 2 dar till,när vi kom hem tog dom bort den och så fick hon en strumpa som satt sådär 2 tim.då linda jag den med klisterlindor istället,såna man har på travhästar bla,med lite bomull mellan tassen å lindan och den fick jag byta med jämna mellanrum,men det var inga problem att va ute med henne,hon sprang obehindrat! :smile:

Men OK det är en Vorsteh! :thumbsup:

ja, han anser inte att han har några problem, förutom strumpa och tratt då..

Publicerat
  • Författare

Det är väl utmärkt om han får vänja sig vid att inte göra något. 

Passivitetsträning är underskattat.

Alldeles för många hundar saknar av/på-knapp.

det går bra i några dagar... men nu behöver han få utlopp för uppdämd energi

Publicerat

Det måste inte hända nåt precis hela tiden. Zelda fattade det rätt snabbt, Aska däremot... Blev hon två häromveckan? <br /><br />>_><br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Publicerat

Dra spår inomhus, riktigt kul. Bara låta fantasin flöda :-)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Publicerat

Har han tratt så släpp han i ett tätt buskage,då blir han nog trött :biggrin: :woot:

Publicerat

Nä,det var dumt sagt,men skaffa klisterlindor,dom sitter som berget,så lindar du en bit upp på benet,men sträck inte får hårt när du lindar,då kan det stasa,sen kan du släppa ut han lite och när han springer runt tror jag inte att han biter loss det,sen kan du sätta på tratten igen(måste va ett helvete å springa runt med en hink om huvet,du såg väl hur Emil iLönneberga hade det i karotten!!) :smile:

Publicerat

Ta med hunden till stan och titta på folk, bra mentalträning att sitta och titta på folk och kanske en och annan duva.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag tränar nu kontakt övningar, och har börjat klicka in han för klicker. Tror det blir bra eftersom jag inte varierar min röst så mkt.

Publicerat

Klicker... Din lilla brukshora :lol:<br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Publicerat

Lägg hunden ner och säg stanna kvar..... lägg sen en skånk av favoritdjuret 3m ifrån!

Det lär trötta ut hunden iallafall.

kanske behövs ett koppel om du inte har pli.

min hund (vorsteh)

blir skittrött av att inte få hämta en död fasan!

Publicerat
  • Författare

Klicker... Din lilla brukshora :lol:<br /><br />Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.<br /><br />

Du vet att jag gör vad som helst för att hålla mig ute... tom tränar hund! :D