Publicerat April 9, 201313 yr Hade en påskjuten årsgris i lördagsnatt, gick åt h-vete... De hade spårat en bit. Hittade blod, fett och ett par långa hårstrå på skottplats. Grisen skrek till o skottet. Satt plottfia på spåret och det bar iväg. Kopplade loss efter en 300 när det slutat blöda. Kontakt nån km iväg. Sen började det bli knepigt... Efter minst... 4-5 stånd där jag kom som närmast 60m ifrån innan de gick loss. J-vligt skrapigt i backen och den snön som finns kvar på en del ställen. Tyckte jag provade det mesta för att kunna komma in närmare men det sket sig hela tiden. Såg hunden passera i pass 6ggr men jag lyckades inte komma före i rätt tid. Helt klart j-väligt frustrerande.. När så klockan blev 4 va jag i pass för 7gången, men inte heller nu kom jag i tid.. Tiken såg sliten ut och jag frågade om hon va färdig... Jepp! verkade hon svara... Hon gick direkt till bilen och vi gav upp. 19,55 km hade hon i benen så hon må väl va förlåten. Försökte få tag på en hund till under nattens "jakt" men det gick inte. Grisen verkade helskärpt hela tiden. Gissar på att träffen satt högt upp i ryggen typ direkt under skinnet. Såg inte en bloddroppe mer efter de första 300 meterna. Är så in i h-vete sur för detta... när det äntligen händer nått så skiter det sig ändå.... Nu tror jag iofs att skadan läker ut om den är där jag tror men tro kan man ju göra i kyrkan...
Publicerat April 9, 201313 yr Försökte få tag på en hund till under nattens "jakt" men det gick inte. Vadå! Du ringde ju aldrig mig... Surt som fan, men troligen en konturträff. Var väl likadant med den vi hade i söndags om det ens var träff, hittade inget blod iallafall.
Publicerat April 9, 201313 yr Författare Funderade faktiskt på dig. Men tänkte lite som så att du inte va fullt så galen att du åker så långt för ett eftersök.. Men jag har nog fel Vadå! Du ringde ju aldrig mig... Surt som fan, men troligen en konturträff. Var väl likadant med den vi hade i söndags om det ens var träff, hittade inget blod iallafall.
Publicerat April 9, 201313 yr Funderade faktiskt på dig. Men tänkte lite som så att du inte va fullt så galen att du åker så långt för ett eftersök.. Men jag har nog fel Ja där har du nog fel
Publicerat April 9, 201313 yr Ibland misslyckas även de bästa! Gott försök, nästa gång tar ni grisen!
Publicerat April 9, 201313 yr Skaren gör inte eftersöken enklare. Jag hade ett liknande det du beskriver på långfredagen och till slut så fick jag be en kompis gå in från motsatt håll så att grisen gick ut där jag väntade och kunde avsluta. Hade 7,5 km på pejlen och jag hade sett grisen säkert fem gånger men inte kunnat skjuta pga hund på fel ställe //Mekus
Publicerat April 10, 201313 yr Det är svårt nu, mår de dåligt kan man hinna med. 2mil och alert litar jag på din bedömning.
Publicerat April 11, 201313 yr Efter ett så gediget arbete med eftersöket så har du all anledning att vara nöjd ändå,men det spelar nog ingen roll vad andra säger. Bra jobbat!