Publicerat April 9, 201313 yr Hej! Är helt ny på detta, tänkte prova på att göra en fulltånge (Enzo) med scalor i Corian, är det någon som har jobbat med detta material, vilket lim använder man? Corby nitar eller Pins vilket är bäst? Går det att limma ihop med metall / trä? Annat att tänka på?
Publicerat April 9, 201313 yr Den här videon tittade jag på innan jag gjorde min första fulltånge, den är i 6 delar och visar hur man kan gå tillväga, hoppas den hjälper dig lite /Henke
Publicerat April 11, 201313 yr Välkommen och grattis till ett roligt hobby val. Corian är lättare att jobba med än man tror. Ett sätt att kontrollerat avverka mycket material är med grova metallfilar. Det är lite känsligt för spänningar i materialitet så var varsam med nitar och allt för tunna utskjutande detaljer ska man passa sig för. Ett långsamthärdande epoxilim från en etablerad limtillverkare duger gott. Kör med loveless- eller corby-"nitar" och gör en fullständig torrmontering innan du limmar så du slipper upptäcka en dålig passform när allt är indränkt i epoxi och tvingas bruka hetsvåld med risk för att spräcka skalorna.