Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kanin med 22a, recept?

Featured Replies

Publicerat

Var en sväng till Gotland i helgen som var, svärmor har köpt hus och behövde lite flytthjälp. Tur så släpade jag med mig 22an också, fick en trekvart över en kväll och smet ut. 10 minuter senare låg första kaninen =) Funderar på prova hagel till sommaren, men man får spotta så mycket bly då :-P 

Någon som har bra tips på recept? Ska konsumeras imorgon kväll, aldrig ätit kanin förrut så har stora förväntningar. Hört folk säger att köttet är ganska sött och bör kryddas väl.

Hmm såg att bilden blev lite stor :geek:  

post-12002-0-06183300-1365699629_thumb.j

Publicerat

ASG- härligt, nu har du fält din finaste avelskanin, nej det var ett elakt internt skämt.

Grattis till en matig liten kanin, mitt förslag till dig är att du lagar till den som en indiskt kyckling Korma eller Masala, det är enkelt att använda kryddmixerna och det smakar väldigt gott, servera med ris och en kall öl (lätt om du skall köra) /Christian

Publicerat

Grattis till ett riktigt högvilt. Ett snabb recept är finstycka och en färdig curryburk (fräs rabbisen först) låt sen puttra. Kall öl till självklart. Vart ligger huset

Publicerat

Jag var där på semester i somras, väldigt mycket kanin på den ön! Även rådjur har dom :)

Grattis!

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Tack =)

Huset ligger i Lärbro, men jagar en liten bit utanför på en lammgård. Bönderna gilla inte när kaninerna biter hål på ensilagebalarna så var välkommen att skjuta av dom från gården iaf =) den där sköt jag strax bakom en lada, så gäller ha koll på skjutvinklarna.

Ja de har även mycket räv av förklarliga skäl, bonden på gården brukar skjuta av en 5-6 st varje år som är inne och stryker förbi hundgårdarna.

Publicerat

Ok jagar själv nere på sudret