Publicerat April 11, 201313 yr Fundera på en i .22lr, men då dessa finns i pipbyte system fundera man över om man skulle ha någon mer pipa. Borde ju kunna få ett bra paket pris kan tyckas. Frågan är ju om man skall ha en .17HMR eller en .22WMR pipa till? Eer inte användningsområdet på HMRn, men en WMR på räv och gås borde ju vara ett alternativ då den går in som klass3, Eller vad säger ni?? Råd mig i min förvirrade tanke verksamhet om en billig övningsbössa...
Publicerat April 11, 201313 yr vad har du för syfte med 22lr pipan ?? ska du bara skjuta papp så är det ok men har du tänkt skjuta kråkor och så så är det inte fel att ha 17hmr pipa till det
Publicerat April 11, 201313 yr Författare Största syftet är ju för övning, men vist någon kråka kanske man försöker sig på, men huvudsyftet är öva massa billigt. För mig i främsta hand och introducera son och sambo i skyttet lite med.
Publicerat April 11, 201313 yr då är ju andra pipan valfri jag skulle nog ha köpt en 22wmr för att sen införskaffa en 17hmr pipa när pojken blir så gammal att diverse fåglar blir legitimt mål
Publicerat April 12, 201313 yr Författare Jo det jag funderar på och är lite sugen på, men vill ha lite mer input i frågan så man inte gör bort sig totalt. Men en 22lr pipa ska det vara, sen är frågan vad man kompletterar med och när...
Publicerat April 12, 201313 yr tvivlar att du gör bort dej hur du än gör och jag förbannar klassindelningen som sätter 17hmr i klass 4