Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fixa avtryckaren på en Remington 700 Sprg

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Köpte mig en remington model 700 Sprg 30-06. Som har en aningen hård avtryckare. Behöver inte "krama" avtryckaren utan man tar i lite sen går den av. 

Finns 3 små skruvar på den. En i bakkanten som bestämmer då he ska smälla. Men sen är det två i framkant en över och en under.

Går det att ställa in så att man får en kramning innan he smäll? 

Någon som har tips på detta? Eller bor i Örnsköldsviks trakten som har koll :)?

MvH Henrik

Övik

post-14638-0-75993200-1365777036_thumb.j

Publicerat

Leta reda på en kompetent vapensmed som kan hjälpa dig, ett trycke som är felinställt/justerat kan bli livsfarligt!

Pilla inte om du inte vet vad du gör!

Publicerat
  • Författare

Har mejlat 2 st så ja hoppas på svar på mån annars får ja ringa.

Hittade int så många runt Övik. Får höra ve nå gamm gubbar som kan ha koll ;)

Publicerat

Det finns en rätt pedagogisk instruktion på nätet som beskriver hur man justerar trycket med de tre skruvarna. Jag har gjort det själv med viss framgång men det är inget man ska ge sig på om man inte är säker på vad man gör. Som Upptag skrev så bör du inte pilla på det om du är osäker.

Sen får vi hoppas att du får tag i rätt "vapensmed". Tyvärr finns det ett antal personer runtom i landet som titulerar sig så men som inte ens borde få förtroendet att skruva ihop en tvådelars möbel från IKEA...

Publicerat

just övik är väl rätt tomt på vapensmeder tyvärr.

Publicerat
  • Författare

just övik är väl rätt tomt på vapensmeder tyvärr.

Ohja. Fanns runt Umeå åh jakt.se (norrländska vapen i sundsvall)

Publicerat
  • Författare

Det finns en rätt pedagogisk instruktion på nätet som beskriver hur man justerar trycket med de tre skruvarna. Jag har gjort det själv med viss framgång men det är inget man ska ge sig på om man inte är säker på vad man gör. Som Upptag skrev så bör du inte pilla på det om du är osäker.

Sen får vi hoppas att du får tag i rätt "vapensmed". Tyvärr finns det ett antal personer runtom i landet som titulerar sig så men som inte ens borde få förtroendet att skruva ihop en tvådelars möbel från IKEA...

Okej.

Men de jag mest e ute efter e att få till så man måste krama avtryckarn nån mm innan he smäll. nu ere typ stumt sen smäll he. 

Publicerat

Men de jag mest e ute efter e att få till så man måste krama avtryckarn nån mm innan he smäll. nu ere typ stumt sen smäll he. 

Det kallas släp och är normalt sett något negativt :tongue:

Allvarligt skojat så tror jag inte att Remingtontrycket är gjort för att vara tryckpunktstrycke, så jag är tveksam till att du kan uppnå det du vill. Det är ett direkttryck såvitt jag vet.

Publicerat

Instämmer med Exabit. Det du eftersträvar är nåt de allra flesta vill komma ifrån och brukar inverka negativt på skyttet.

Publicerat

jag har ett tvåstegs huber concepts trycke på min remington med tryckpunkt. det är nog det närmaste du kommer med någon ordning.

Publicerat
  • Författare

Det kallas släp och är normalt sett något negativt :tongue:

Allvarligt skojat så tror jag inte att Remingtontrycket är gjort för att vara tryckpunktstrycke, så jag är tveksam till att du kan uppnå det du vill. Det är ett direkttryck såvitt jag vet.

OKej. Men får hoppas att he iaf går att fixa så den int e så förbannat hård. Men måste ändå lämna in och ställa om hur många kg den ska gå av på :) 

Publicerat

Kan tipsa om vapenmekaniska i Lögdeå, ca 5 mil norr om övik. 

Väl värt ett besök.

Mvh,

Cris

Publicerat
  • Författare

Kan tipsa om vapenmekaniska i Lögdeå, ca 5 mil norr om övik. 

Väl värt ett besök.

Mvh,

Cris

Ha mejla dom. Får ja inge svar imörn så skö ja ringa dom :)

Publicerat
  • Författare

Fixat. Allt va täckt med gammalt vapen fett -_- Och trycket va ställt på 2.8 KILO:O Så nu e de på 1,7 :)