Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

sonic dämpare 35/45

Featured Replies

Publicerat

Jag funderar på att köpa tre nya dämpare, en 35a till 308 och två 45or till 9,3x62 och till 6xc då 6xc pipan blir grov!

Vad tycker ni om dessa?

Maxim tror jag är bäst men kostar det dubbla och klarade inte av att demonteras om de ej är infettade innan!

dock så funderar jag på garantin.... maximen köptes för 8månader sedan men jag skulle först nu rengöra ordentligt, och skjutit 200skott(ca, max 300)

Publicerat

Det jag kände spontant när jag sköt med 35an första gången var att det mer är en rekyldämpare utan ökad knall. Jag har inte provat skjuta utan dämparen på som jämförelse, kan ju hända att den dämpar ljudet mycket också :P
Kortade pipan 11cm i samma veva, kanske ger en ökad knall?

Publicerat
  • Författare

Tack, viken kaliber och jag tror som du att rekyldämpare borde det heta!

Men om du inte skjutit utan hur vet du då att rekylen är mindre?, detta var en fråga inte elakt påhopp!

Jag vill gärna få synpunkter!

Publicerat

Jag har använt den innan och vet självklart vilken rekyl den har :) Hur skulle jag annars kunna bildat en uppfattning om att den inte dämpar ljudet något vidare om jag inte hade någon referens sedan innan?
Jag har inte provat skjuta den utan dämpare med kort pipa men med original på 24".

Dämparen är så pass liten att den inte stör och vapnet ger intrycket av smidighet och känns även smidig. Önskar jag att den hade dämpat mer? Oja! Den tar dock bort rekylen effektivt och det jag kände vid första skottet var att rekylen mer eller mindre var helt borta. Så vill man få bort rekylen utan att öka knallen är den fin, vill man ha en bössa som är tyst så väljer man i alla fall inte 35an enligt mig.

Publicerat

Så här ser fanskapet ut på en Remington 700 SPS med 50cm pipa och dämparen på. Anledningen till att jag kapade ned den var för att jag trodde den skulle bli framtung med 24" pipa, jag tog alltså bort lika mycket från pipan som dämparen förlänger fram för att erhålla samma längd som innan.

post-6345-0-09182000-1365968443_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Kanon då vet jag men jag vet inte vilken kaliber.......

Men tackar ändå!!

Publicerat

Nån snubbe på RS har väl en 35:a moddad på en Blaser med 9.3 pipa tror jag. Han kan du ju fråga kanske om du vill ha till den grövre?

Publicerat
  • Författare

EEHH ,jag undrade vilken kaliber du har?

Publicerat

Trodde du menade att du inte visste vilken kaliber du ville sätta dämparen på ;) Har en 308w.

Publicerat
  • Författare

ok,tack1

hur länge har du haft din, och hur många skott,CA?

Publicerat

Undrar över en sak,vad händer med precisionen när man kapar pipan motsvarande dämparens längd?

Publicerat

Fick den i Aug 2012 och den har väl gått max 50 bulor.

Har inget bra svar på den frågan då jag mixtrat för mycket med den för att kunna säga varken bu eller bä.

Publicerat

Undrar över en sak,vad händer med precisionen när man kapar pipan motsvarande dämparens längd?

Om kapning,kröning och gängning utförs korrekt så har det ingen inverkan på precisionen

Publicerat

Jag har köpt en Sonic 45:a till 222:an och sköt 4 skott med den idag (de 4 första ) så att man kan använda det i en undersökning är ju att ta i  :happy:

Dock så kan jag väl säga att de 4 skotten dämpade bort mycket av knallen men naturligtvis lämnades klatchen kvar vilket lät som en väl tilltagen 22:a

med det så gillade jag resultaten so far, det var ju detta jag var ute efter.

Den är som troligen hade varit fallet med de flesta märken klumpig! jag är ju van vid bara bössan så det kändes lika rätt att släpa på den som att knyta ihop skosnörena från vänster till höger sko men jag känner att jag får ge den en ordentlig chans ändå, , hörseln vill jag gärna spara på och kanske väcker jag inte alla grannar vid rävvaken till vintern  :thumbsup: