Publicerat April 16, 201313 yr Hej, hamnade i förvisso trivsamma, men ändå, bryderier... Lade en beställning på ett Z6i 1-6x24 med CDi riktmedel - en personlig preferens eftersom jag gillar hur det fungerar både vid snabba skott på 1x samt när man har ett lugnare läge med högre förstoring. Dock är det tydligen uppåt 1,5 månads lev.tid (för just detta rm), varför säljaren ringer och undrar om jag inte är intresserad av ett Kahles K16i istället, finns med vad de kallar G4B eller SM1 rm. Så, en snabb koll med den samlade erfarenheten - har någon jämfört? Kahles verkar vara ämnat mera åt det taktiska hållet typ IPSC, med en fördel i ett förstoringsvred som ser ut att vara mycket lätthanterat även med handskar. På vissa amerikanska sidor hävdar man också ännu klarare optik och mindre tubseende. Lite rödare färg på belysningen. Swarren känns mera 'jakt', jag gillar som sagt detta riktmedel - och det är ju inte jättebråttom så här års... Tacksam för input!
Publicerat April 16, 201313 yr Vad har du tänkt jaga de närmaste två månaderna? Om du inte planerar något speciellt skulle jag lugna mig och vänta på Z6:an
Publicerat April 16, 201313 yr Författare Vad har du tänkt jaga de närmaste två månaderna? Om du inte planerar något speciellt skulle jag lugna mig och vänta på Z6:an Det är helt rätt, det är ingen brådska - drabbades bara av lite tvivel om jag hade förbisett det andra då jag inte haft tillfälle att titta i den tuben med egna ögon...
Publicerat April 16, 201313 yr Annars har du ju deras modell 5 som är riktigt nice!! Säkert nån krona billigare än Swarren... /Må
Publicerat April 16, 201313 yr Jag jämförde mina z6i med helias 1-5 och helian var klart bättre i skymmning annars var dom rätt lika, helia 1-6 har jag inte kollat i !
Publicerat April 17, 201313 yr Jag jämförde mina z6i med helias 1-5 och helian var klart bättre i skymmning annars var dom rätt lika, helia 1-6 har jag inte kollat i ! Efter jag hade jämfört dessa 2 sikten. Så blev det en helia 1-5x24 för min del. Kan bara säga att jag är förbannat nöjd med min.