Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har din lokalpolitiker för åsikter kring jakten?

Featured Replies

Publicerat

Det kommer ett val, och då vore det inte så dumt om man frågade ut dom som är tänkta att bli folkvalda politiker ang deras åsikter om jakten, vapenlagar ossv.

För när det ska röstas i riksdagen, vill jag veta att den jag valt att lägga min röst på, för min talan.

Så jag sitter nu och försöker lista ut mail till mina troliga kandidater.

Publicerat

Det kommer ett val, och då vore det inte så dumt om man frågade ut dom som är tänkta att bli folkvalda politiker ang deras åsikter om jakten, vapenlagar ossv.

För när det ska röstas i riksdagen, vill jag veta att den jag valt att lägga min röst på, för min talan.

Så jag sitter nu och försöker lista ut mail till mina troliga kandidater.

Ha ha ha... Från vilken planet kommer du? Det finns inga politiker som är ärliga, de håller med den de sist pratade med, speciellt om det handlar om en väljare för då lovar dom dyrt och heligt än det ena, än det andra men så fort dom inte ser dig längre så har de glömt vad de lovat, lite som en "runt hörnet garanti" vid skumma bilaffärer. Dessutom så hjälper det ju inte vad EN politiker har för tankar och idéer, när partipiskan slutligen viner så har samtliga att rätta in sig i ledet, annars hamnar de ute i kylan. 

Visst, fråga kan du ju men räkna inte med att någon ska företräda just din sak i enskilda frågor.

Låter jag sarkastisk och pessimistisk... Alldeles rätt uppfattat, har varit med för länge, sett och hört för mycket för att ha ens ett uns tro kvar!

Publicerat
  • Författare

Begreppet ställa en politiker till svars... ( dom skyller juh bara ifrån sig...)

Sån tur är kan man se hur dom har röstat i riksdagen.

Men jag hoppas att det ändras under min livstid. Så att det inte är som nu, att har man väl fått en plats i riksdagen, så har man sitt på det torra.

Publicerat

Qvarnhill!

Jag kunde inte sagt det bättre själv! :sick: :wallbash:

Publicerat

Ha ha ha... Från vilken planet kommer du? Det finns inga politiker som är ärliga, de håller med den de sist pratade med, speciellt om det handlar om en väljare för då lovar dom dyrt och heligt än det ena, än det andra men så fort dom inte ser dig längre så har de glömt vad de lovat, lite som en "runt hörnet garanti" vid skumma bilaffärer. Dessutom så hjälper det ju inte vad EN politiker har för tankar och idéer, när partipiskan slutligen viner så har samtliga att rätta in sig i ledet, annars hamnar de ute i kylan. 

Visst, fråga kan du ju men räkna inte med att någon ska företräda just din sak i enskilda frågor.

Låter jag sarkastisk och pessimistisk... Alldeles rätt uppfattat, har varit med för länge, sett och hört för mycket för att ha ens ett uns tro kvar!

du har rätt det finns ingenting som kan liknas vid ärlighet i den branchen.

Publicerat
  • Författare

du har rätt det finns ingenting som kan liknas vid ärlighet i den branchen.

Jag har jävligt tur, att jag fortfarande trotts allt skit som händer överallt, har hoppet kvar om det samhälle vi lever i.

Och tycker ärligt talat NÄSTAN synd er andra!

sådäså. 

Publicerat

Jag har jävligt tur, att jag fortfarande trotts allt skit som händer överallt, har hoppet kvar om det samhälle vi lever i.

Och tycker ärligt talat NÄSTAN synd er andra!

sådäså.

jag har mycket hopp kvar för samhället det är politiker jag har tappat förtroendet för.
Publicerat

Jag gjorde ett test för ett bra tag sedan, jag mailade och sade att jag var MOT en fråga jag arbeta för... Och kollade vilka som höll med mig. Dessa gick fetbort från min lista. En dryg moderat som sade att jag absolut inte skulle rösta på henne och hennes parti för de hade helt motsatt uppfattning som jag... hon fick min röst.  :yes:

Publicerat

Mina lokalpolitiker är dumma i huvudet, oavsett fråga.

Publicerat
  • Författare
Mina lokalpolitiker är dumma i huvudet, oavsett fråga.

Troligtvis så har du förstås rätt, visst känns det bra att veta aţt dom beslut dom tar, påverkar ditt liv och disponibel inkomst. :*)

Publicerat

Finns bara ett parti som törs säga sin mening och det är SD. Därför har dom min röst.

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2