Publicerat April 18, 201313 yr Höj. Tänkte införskaffa mig en Bipod inom en snar framtid. Tänkte ha den på skjutbanan då man sitter samt för jakten(liggandes/stöd mot nåt annat) Finns en massa olika längder på dessa, Men du som har en är du nöjd med längden på din och isf hur lång e den? Fanns en massa olika på ebay (kanske man ska hålla sig ifrån dom som kommer från kina?) V Tänkte sätta fast den på rembygelsfästet.
Publicerat April 18, 201313 yr Kolla Biltemas. Har ingen själv men har kikat på dem och de ser faktiskt riktigt vettiga ut för den pengen.
Publicerat April 19, 201313 yr Liten trådkapning med följdfråga. Jag vet att man får oftast det man betalar för men... Vad skiljer de billigare stöden från de lite dyrare? Förlåt för kapningen / Micke
Publicerat April 19, 201313 yr Höj. Tänkte införskaffa mig en Bipod inom en snar framtid. Tänkte ha den på skjutbanan då man sitter samt för jakten(liggandes/stöd mot nåt annat) Finns en massa olika längder på dessa, Men du som har en är du nöjd med längden på din och isf hur lång e den? Fanns en massa olika på ebay (kanske man ska hålla sig ifrån dom som kommer från kina?) V Tänkte sätta fast den på rembygelsfästet. Finns diskuterat för inte så länge sedan. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/41000-vilka-benstoed/#entry672173 Jag köpte sedan denna bipod på Biltema http://www.biltema.se/sv/Fritid/Jakt/Utrustning/Benstod-45526/ den lägre av modellerna till min 22:a. Sammantaget är den stabil, fasta jack att ställa in höjden med på benen, inte hemskt tung heller. Bra pryl för pengen helt enkelt tycker jag och det finns dyrare. En liten nackdel skall nämnas, det går inte att få in snappfästet till vapenremmen i det lilla hålet i bipoden. Hålet är helt enkelt för litet, det är kanske lite tunnt med gods för att borra upp men det borde gå. Så ett tips kan vara att ta med fästet till vapenremmen och kolla om det passar i Biltema bipoden.
Publicerat April 19, 201313 yr Det finns otaliga kopior av Harris, Biltemas är en billig variant som verkar funka, säkert lika bra som alla liknande kopior på Ebay. Längden beror helt på hur du ska använda den. På skjutbanans grus eller betongplatta ska du ha så korta som möjligt. Ska du använda dem till jakt måste du komma över gräset, ska du dessutom använda dem sittande ska de vara väldigt långa. Bestäm dig för vad du vill börja med att prova, förslagsvis korta till banan. Köp Biltemas för att testa. Med tiden kommer du att komma underfund med hur och till vad du vill använda benstöd, det kan du inte läsa dig till genom välmenande råd på forumet, du måste prova dig fram själv.
Publicerat Juni 8, 20178 yr Till vilken riktar sig de benstöd som man klämmer fast runt pipan? vilken kaliber är så stillsam? Är de bara skapade för de luftgevär som inte har brytpipa? Dessa benstöd är ju så billiga...och kanske precis så bra..
Publicerat Juni 9, 20178 yr 14 hours ago Engelbrekt sa: Till vilken riktar sig de benstöd som man klämmer fast runt pipan? vilken kaliber är så stillsam? Är de bara skapade för de luftgevär som inte har brytpipa? Dessa benstöd är ju så billiga...och kanske precis så bra.. För den som inget vet av dem heller inget vet, men skiter i det och tjänar pengar. Bara skräp, på alla bössor. Det kanske möjligen funkar på airsoftleksaker.
Publicerat Juni 9, 20178 yr Hade Biltemas, det funkade fint 2 vändor på banan sedan började det kexa. Köpte sedan ett Atlas PSR - snacka om skillnad i alla led, inklusive priset. Som sagt, man får vad man betalar för - sedan beror det väl till viss del även på vilka krav man har själv! Själv så hatar jag att irritera mig på saker jag äger, därför köper jag oftast det bästa med vetskapen att det i vart fall inte beror på snålhet om jag irriterar mig på prylen.
Publicerat Augusti 8, 20178 yr Själv köpte jag en begagnad Versa-pod för en femhunka. Ful infästning men smidig av och på..