Publicerat April 19, 201313 yr Efter att ha haft av min fjärde svans vid flåningen av mina minkar börjar jag bli less. I helgen ska jag göra mitt femte försök. Någon som har något tips som gör att jag kan få kompletta skinn? /Marcus
Publicerat April 19, 201313 yr det är ju ganska enkelt att bara flå hela vägen på en mink! men annrs så är det bara att flå typ 2 cm av svansen och sen så drar du!
Publicerat April 19, 201313 yr Författare Får väl flå hela hela. Dragningen har lett till brott. Djuren har varit döda i några dygn.
Publicerat April 19, 201313 yr Flå när djuret är varmt. Lägg snittet på svansen o tumma loss skinnet ca 2-3 cm. Sen tar du sågspån i din hand samt gnider in den flådda delen av svansen med sågspån. Greppa den flådda svansdelen mellan pek o långfinger. Dra långsamt ut svansen ur skinnet. Du känner direkt om det känns riktigt. Om du inte lyckas så kom till mig ska jag fixa det. Det kostar iof minst 100 spänn + din trp