Publicerat April 23, 201313 yr Författare Är det någon som har haft den här ljuddämparen?. Ska man skaffa någon anna ljuddämpare istället?
Publicerat April 23, 201313 yr Vilken som är en "bra" dämpare beror på vilket användnings område du ska använda den till. Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
Publicerat April 23, 201313 yr Författare typ 75 % Vaktjakt och 25 % hund mest troligen. Men det förekommer ju lite andra användnings områden också.
Publicerat April 23, 201313 yr Små dämpare är alltid en kompromiss hur du än vrider och vänder på det. En liten dämpare köper man för att få ned rekylen, ljudet lite grann och för smidighet. Vill du ha ned ljudet mycket så köper du en större dämpare. Jag har en Sonic 35 och tycker väl den dämpar sådär, tar bort rekylen och är riktigt smidig. Sitter på min Rem 700 SPS 308w.
Publicerat April 23, 201313 yr Jag har den till min 222r, och är helt nöjd. Jag ska dock säga att det är min enda erfarenhet av ljuddämpare. det låter ungefär som en 22lr, så jag klarar mig utan hörselskydd och ser ingen flamma.