Publicerat April 23, 201313 yr Går det att säga nått med tanke på huvudformen? bilden togs igår kl. 2140. Jag gissar påca 60-70kg. det fanns en gris till som var 20kg mindre, som var på bild ca 10 min efter. Men dom bökar mer åker än äter majs, det var även massor av bitmärken på tjärträdet.
Publicerat April 23, 201313 yr Jag tycker med min ringa erfarenhet av gris att det ser ut som en sugga. Jag tänker på kroppens form som ser ut lite som en tunna. Med en rak/uppskjutande rygg. Tycker även att huvudformen mer påminner om en sugga. Men jag har som sagt inte jättestor erfarenhet av gris. Med vänlig hälsning John
Publicerat April 23, 201313 yr Går det att säga nått med tanke på huvudformen? bilden togs igår kl. 2140. Jag gissar påca 60-70kg. det fanns en gris till som var 20kg mindre, som var på bild ca 10 min efter. Men dom bökar mer åker än äter majs, det var även massor av bitmärken på tjärträdet. Tycker det ser ut som en sugga;)
Publicerat April 23, 201313 yr jag tycker att det är optimistiskt att ens gissa .. 60-70 kg är bedömt den svåraste storleken att avgöra kön. lägg därtill vinterpäls, kolsvart och dålig bild.
Publicerat April 23, 201313 yr Författare Helt klart svårt och egentligen kvittar det så länge hon/han inte har några randiga med sig! Det är rätt mycket gris där om man ser hur mycket som blivit uppbökat. Och bonden vill ha bort dem. Den andre såg definitivt ut som en galt, den var konstigt smal, nästan tunn. Jag hade bild på grisar i ett par timmar men inga små. för 2 månader sedan hade jag fem dräktiga suggor på bild så dom finns. Hoppas på fler bättre bilder innan helgen, då ska vi testa att vaka från torn. Tack för era gissningar!
Publicerat April 23, 201313 yr Författare Helt klart svårt och egentligen kvittar det så länge hon/han inte har några randiga med sig! Det är rätt mycket gris där om man ser hur mycket som blivit uppbökat. Och bonden vill ha bort dem. Den andre såg definitivt ut som en galt, den var konstigt smal, nästan tunn. Jag hade bild på grisar i ett par timmar men inga små. för 2 månader sedan hade jag fem dräktiga suggor på bild så dom finns. Hoppas på fler bättre bilder innan helgen, då ska vi testa att vaka från torn. Tack för era gissningar!
Publicerat April 23, 201313 yr Tycker det ser ut som en sugga jmf med mina åtelbilder på grisar som jag vet är suggor. iPad Tapatalk HD
Publicerat April 23, 201313 yr Författare Jag skulle lägga in bild på den lite mindre men då måste jag väl starta ny tråd? Men som det är nu hoppas man ju kunna skjuta den ni inte sett! Bonden har för mycket vildsvin inte jag