Publicerat April 23, 201313 yr Igår gick det äntligen att börja vårbruket. Att man sen jagar iväg några vårfeta dovhjortar gör det inte sämre.
Publicerat April 23, 201313 yr Igår gick det äntligen att börja vårbruket. Att man sen jagar iväg några vårfeta dovhjortar gör det inte sämre. Riktigt trevligt du!..saknar att sitta i traktorn
Publicerat April 23, 201313 yr Trevlig fil och kul att få se dom från traktorn. Lika trevligt som kompisens jobbarkollega fick göra här uppe i norr ist. Få se något sådant på arbetstid är få förunnat.
Publicerat April 23, 201313 yr Författare Bakslag i vårbruket idag, lite regn har stoppat upp det hela IGEN. Hjortkräken ser jag varje dag men älg såg jag senast tidigt i höstas.
Publicerat Maj 30, 201312 yr Fina foton Rune! I norr så gick vi från senvinter med en dag vår till högsommar. Varmast i landet har vi. Överkalix som ligger 5 mil n fågelvägen hade +27 igår och jag hade 25,2 i skuggan.