Publicerat April 24, 201313 yr Jag har en kh vortseh på drygt 1,5 år som jag brukar lämna hemma. Absolut inte längre än 4 timmar. Det har gått bra hittils. hänt att han skällt när jag varit borta några gånger. Nu på senaste tiden har han skällt mer än vanligt. Jag lämnar honom i ett rum med lite leksaker fyllda med godsaker för att han ska aktiveras lite när jag är borta. Har ni några tips för att underlätta för hunden att vara ensam hemma? Jag kan ju säga att jag försökt med dagis men han blir för uppstressad och jag är rädd att det förstör hunden. Jag har lämnat honom kortare stunder i hela lägenheten (märkt att han slappnar av mer då). Anledningen till att jag lämnat honom i ett rum är att jag hört att det är mindre stressande för en hund eftersom den slipper vakta hela lägenheten. Tacksam för tips!
Publicerat Maj 28, 201313 yr Författare Uppdatering, nu låter jag hunden vandra fritt i lägenheten när jag är ute. Hittills har han varit lugn som en filbunke när jag kommer hem. Skönt!
Publicerat Maj 28, 201313 yr Då är den snäll jämfört med dom som jag har sett och som har varit ensamma hemma. Dörr o dörrkarm sönderskrapade från klor och likaså golvlister. Dom är ute i hundgård numera och det är förståligt när matte o husse är borta. Detta är kh vortseh o en strävhårig.