Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toz-99 Deluxe .22lr

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Köpte en toz-99 halvauto för knappt ett halvår sen (får va glad om jag hann med 80 skott).

Nu till saken, i bifogade bilden har jag rödmarkerat ett område på slutstycket där det sitter en styrpinne? (metall "läpp") som flög

bort vid ett skott. Det satt en fjäder bakom den i "cigaretttändar" modell som stack ut genom skåran det var så jag upptäckte det.

Vad gör den ("läppen") för nytta och behöver jag den för att inte förstöra bössan? Den repeterar och skjuter som den ska endå

märkte jag, men vill endå ställa frågan för att inte ställa till så bössan går åt skogen.

post-3307-0-45015800-1366889821_thumb.jp

Publicerat

Pinnen heter utdragaren, o fjädern är till för att den skall ha/få rätt kraft att hålla fast hylsan,

Anser nog att du borde se till att ha en ersättningsfjäder monterad även om pangen fungerar i aktuellt skick, men det är ingen farlig brist./ Christian

Publicerat
  • Författare

Fjädern är minsta problemet, utdragaren är spårlöst borta. Man borde väl kunna göra en ny?

Publicerat

Aha tja det är lite värre, vem har ÅF:en på Toz då? Att göra en utdragare är inte utan lite arbete osv. Christian

Publicerat
  • Författare

Köpte den från Vildsvinsbutiken. Följde med en kompis ner till Sjöbo och svängde in på vägen å plockade upp den. Sista utväg är att maila dom och fråga isåfall.  :happy:

Publicerat
  • Författare

Hah! Tråden kan låsas/ tas bort.

Fjädern bakom utdragaren kan ersättas med en från en tändare (botten där man fyller gasen).

Hade sån jäkla tur så ja upptäckte utdragaren på gräsmattan då ja bar in ved! Nu ä hon hel igen! :-)

Dumt att ja inte tänkte på att rita av den då ja endå hade den lös så hade man kunna gjort en egen ifall den ramla lös igen.