Publicerat April 25, 201312 yr Har länge vart sugen på en Finnlight 85 med troligen i kaliber 6,5*55. Någon som har erfarenhet av denna bössa och vad tycker ni isåfall? Har bara hållt i bössan och upplever den till skillnad mot T3-lite, att den känns lite rejälare för att vara en comopsitbössa. Tacksam för ideer och era upplevelser av bössan?
Publicerat April 25, 201312 yr Är det inte rätt kort pipa på dessa? Just för 6,5x55 tänkte jag. Har du känt på en Black Bear? /Må
Publicerat April 25, 201312 yr Författare Nej har inte sett den ens om jag ska erkänna. Och öppna riktmedel har jag nog ingen användning av.... Har du en Blackbear? Va in och läste om den och såg att enligt spec så är finnlighten 6 cm längre. Det spelar iof inte mig någon större roll. Går inte så ofta som hundförare, dock ska den funka som allround-bössa. Jag har 6,5 idag och tycker att den är behaglig så jag vill ha det nu med dessutom så är rostfri pipa något som jag vill ha. Såg att det finns någon merkel som är av intresse också men jag har som fastnat för den när Finnlighten. Men vill höra av de som faktiskt använt den i bra eller dålig bemärkelse.