Publicerat April 25, 201313 yr har tänkt mig en Schultz&Larsen Classic Light .308 Win har en Leupold vx2 3-9x50. tänkt använda den till småvilt & toppfågel & ev älg. är de en dum affär, tyckte den kändes rätt
Publicerat April 25, 201313 yr Leupolden är kanske inte skitbra på bockjakten, men detta beror ju på pris! sen tycker jag att 6,5x55 är att föredra om du inte vill ha dämpare eller kort pipa!
Publicerat April 25, 201313 yr Jeg har aldrig hørt om Schultz & Larsen classic light? Mener du ikke DL?
Publicerat April 27, 201313 yr Författare är sugen att sätta ljuddämpare så då har jag fått för mig att 308 ska vara smidare att modifiera. http://www.fritidvildmarksliv.se/visa_vapen_kulgevar_studsare_schultzlarsen_classic_light_11940.html Classic light är det den heter. klämt & känt på den & den kändes kanon. vill inte ha syntet.
Publicerat April 27, 201313 yr Jo om du vill ha kort med dämp så är nog 308 given! jag valde 308 före 6,5 då jag ville ha kort bössa! Men jag skulle aldrig köpa en leupold, meopta är mycket trevligare, jo o zeiss,helia,swarre!
Publicerat April 29, 201313 yr Författare tyvärr så ligger min budget inte på nå Zeiss mm, men den får lov att duga. är ju som sagt jäkligt orutinerad men de är inte "för mycket" att skjuta med 308:an om de bara handlar om småvilt?
Publicerat April 29, 201313 yr Leupold duger alldeles utmärkt Jag kanske på dagen men så fort det blir mörkt så fallerar den!
Publicerat April 29, 201313 yr tyvärr så ligger min budget inte på nå Zeiss mm, men den får lov att duga. är ju som sagt jäkligt orutinerad men de är inte "för mycket" att skjuta med 308:an om de bara handlar om småvilt? Nej men kanske en meopta som är nått mitt emellan leupold o zeiss? 308 funkar skitbra, helmantel till fågel och en hammerhead till älgen! inte bäst på något men klarar allt! 308 är den mesta "klarar allt" jag vet
Publicerat April 30, 201313 yr Nej men kanske en meopta som är nått mitt emellan leupold o zeiss? 308 funkar skitbra, helmantel till fågel och en hammerhead till älgen! inte bäst på något men klarar allt! 308 är den mesta "klarar allt" jag vet Ja varför inte slå in på 3 - 08 potta träsket
Publicerat Maj 4, 201313 yr Författare kollat runt lite är en jäkla vapen djungel där ute tackar för tipsen ,lutar att de blir en 308:a iaf